V Argentině našli fosilii Megaraptora. Jednalo se o jednoho z posledních dravých dinosaurů

Paleontologové z argentinského Muzea přírodních věd v pondělí oznámili, že objevili zhruba 70 milionů let staré pozůstatky Megaraptora, který zřejmě patřil k posledním masožravým dinosaurům na Zemi.

Buenos Aires Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Objev Megaraptora byl učiněn v březnu v argentinské jižní provincii Santa Cruz. Po zkoumání fosilií měřících deset metrů experti dospěli k závěru, že šlo dravého dinosaura z konce dinosauří éry. | Foto: Museo Argentino de Ciencias Naturales | Zdroj: Reuters

Objev byl učiněn v březnu v jižní provincii Santa Cruz. Po zkoumání fosilií měřících deset metrů experti dospěli k závěru, že šlo dravého dinosaura z konce dinosauří éry.

Paleontolog Fernando Novas, který za projekt zodpovídá, uvedl, že před 65 miliony let došlo k vyhynutí dinosaurů a nový objev je Megaraptor, který patrně patřil k posledním zástupcům této skupiny.

Megaraptoři měli štíhlejší tělo než Tyrannosaurus rex. Měli také dlouhé svalnaté nohy, které jim umožnily dělat dlouhé kroky a pohybovat se rychleji. K udržování rovnováhy jim přitom sloužil dlouhý ocas. Na palcích měli podle Novase asi 40 centimetrů dlouhé drápy na chytání kořisti.