První lidé osídlili Jižní Ameriku dřív, než se předpokládalo. Dokazuje to stopa stará 15,5 tisíce let

Chilští vědci potvrdili nález lidské stopy staré 15 a půl tisíce let. Napsali to v odborném časopise Plos One. Objev podle chilských vědců podporuje teorii, že v Jižní Americe byli lidé už dříve, než se odborníci domnívali.

Santiago Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Otisk chodidla pravěkých lidí, kteří před 15 tisíci a půl lety osídlili Jižní Ameriku | Zdroj: Reuters

Nalezená stopa je 23 centimetrů dlouhá a obtiskla se do směsi bláta, písku a štěrku. Ve zkamenělé půdě vydržela netknutá až do roku 2010. Tehdy ji na významném archeologickém nalezišti Pilauco odkryla studentka chilské univerzity a od té doby nález vědci zkoumali.

Kromě odebírání vzorků půdy se experti zaměřili třeba na tvar otisku. Museli totiž vyloučit, že nešlo o stopu zvířete. Podle výrazného obrysu, ale taky vychýleného palce pak došli k tomu, že stopa patřila bosému člověku.

maš Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít