Gigantická dinosauří kost měří dva metry a váží půl tuny, popisují nový objev francouzští vědci

Francouzští paleontologové našli gigantickou stehenní kost patřící býložravému dinosaurovi. Měří dva metry, váží půl tuny a pochází ze zvířete, které žilo před 140 miliony let, uvedla ve čtvrtek agentura Reuters.

Paříž Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Vědci pracující na nalezišti v západní Francii zde od roku 2010 objevili mnoho pozůstatků sauropodů, dlouhokrkých a býložravých plazů, kteří byli na Zemi rozšířeni v pozdní juře. Mezi ně patří i nalezená stehenní kost.

„Jde o významný nález. Byl jsem velmi překvapen, v jak dobrém stavu se stehenní kost zachovala,“ řekl Ronan Allain, paleontolog z pařížského přírodopisného muzea. Podle něj zvíře vážilo 40 až 50 tun.

Allain uvedl, že vědci na nalezišti vykopali přes 7500 fosilií, které patřili více než 40 různým druhům. To z místa poblíž města Cognac dělá jedno z největších nalezišť v Evropě.