Další chyba ve filmu Jurský park. Tyranosauři podle vědců mohli lovit ve smečkách jako vlci

Jurský park byl možná zase v něčem trochu nepřesný. T-Rex v už bezmála 30 let starém filmu útočí na lidi nebo další dinosaury osamoceně. Ve skutečnosti ale tyranosauři dost možná lovili ve smečkách jako dnešní vlci. Zjistili to američtí paleontologové.

Washington Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Tyrannosaurus Rex

Ve skutečnosti tyranosauři dost možná lovili ve smečkách jako dnešní vlci (ilustrační foto) | Foto: Fotobanka Pixabay | Zdroj: Pixabay

Američtí paleontologové mění názor na zvyklosti tyranosaurů kvůli poznatkům sesbíraným při výzkumu hromadného pohřebiště tyranosaurů, které odhalili před sedmi lety na jihu amerického státu Utah.

Kostra tyrannosaura se vydražila za 733 milionů korun. Je jednou z největších a nejúplnějších

Pomocí geochemické analýzy kostí a kamení tým vědců z Arkansaské univerzity zjistil, že všichni tamní dinosauři zemřeli dohromady, nejspíš při sezónní povodni. Fosilie tam tak z různých míst nevyplavilo moře, jak předtím odborníci usuzovali. Své poznatky teď vědci zveřejnili v odborném časopise PeerJ a píše o nich agentura AP.

K potvrzení hypotézy, že tyranosauři žili společně, je samozřejmě potřeba další výzkum. Jak agentuře AP řekla profesorka Kristi Curry Rogersová z Macalester College, je těžší uvěřit, že tyranosauři žili společně v dobrých časech. Podle ní je mohly k soužití nebo jenom k životu vedle sebe donutit okolnosti, třeba ubývající zdroje potravy.

Teorie spolupracujících tyranosaurů ostatně není úplně nová. Objevuje se už asi 20 let a někteří vědci namítají, že tito dinosauři prostě nebyli dost chytří na sofistikovanou interakci.

Tyrannosaurus rex neběhal. Popraskaly by mu všechny kosti v nohách, zjistili vědci

Naleziště v Utahu ale není první, kde se našel jakýsi hromadný hrob tyranosaurů. V Severní Americe je už třetí. Další paleontologové odhalili v kanadské Albertě a v americké Montaně.

A právě to, že těchto nálezů je víc, podle jednoho z autorů nové studie Josepha Sertiche přivedlo vědce do bodu, že už mají poměrně dost důkazů, aby mohli dělat nějaké závěry o chování tyranosaurů. Popisovat chování vyhynulých druhů je jinak podle dalšího z výzkumníků Philipa Currieho velmi složité.

Ondřej Klapal Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít