Kometa C/2019 Q4. Do Sluneční soustavy zřejmě přiletěl další objekt z jiného hvězdného systému

Sluneční soustava, jejíž součástí je i planeta Země, má zřejmě dalšího návštěvníka z cizího hvězdného systému. Americký Národní úřad pro letectví a vesmír (NASA) a také Evropská kosmická agentura (ESA) ohlásily novou kometu mířící ke Slunci, která je pravděpodobně z jiné soustavy.

Mys Canaveral Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Kometa C/2019 Q4 pravděpodobně nepochází ze Země

Kometa C/2019 Q4 pravděpodobně nepochází ze Země | Zdroj: NASA

Vesmírného objektu si povšimnul amatérský astronom z Krymu Gennadij Borisov, který již objevil vícero komet. Nově ohlášená kometa nese oficiální označení C/2019 Q4. Letí rychlostí 150 000 kilometrů v hodině a aktuálně se nachází zhruba 420 milionů kilometrů od Slunce, informuje NASA.

Kometa, nebo mimozemská loď? Vědci z Harvardu se snaží objasnit původ neznámého tělesa ve vesmíru

Zemi podle odborníků mine s velkým odstupem ještě za oběžnou dráhou Marsu. Maximální přiblížení ke Slunci vědci očekávají v prosinci, poté se kometa začne vracet zpět do mezihvězdného prostoru.

V roce 2017 astronomové ohlásili objev tělesa 1I/2017 U1, které je známé pod názvem Oumuamua, což je havajský termín pro posla. Vědci tehdy dospěli k závěru, že je to první objevené vesmírné těleso nepocházející ze sluneční soustavy.

Objev nové komety nepocházející ze sluneční soustavy po tak krátké době vede k domněnkám, že takovéto mezihvězdné návštěvy nemusí být nijak výjimečné.

Podle dřívějších vyjádření astronomů Oumuamua přiletěla ze směru od souhvězdí Lyry a z naší soustavy míří k souhvězdí Pegase. Těleso 14. října 2017 minulo Zemi ve vzdálenosti kolem 24 milionů kilometrů, což je přibližně šedesátinásobek vzdálenosti Země od Měsíce.