Vulkán ze Star Treku existuje. Vědci našli planetu tam, kde ji ‚předpověděli‘ tvůrci seriálu

Domovská planeta prvního důstojníka vesmírné lodi Enterprise Spocka existuje i v reálném světě. Astronomové planetu Vulkán ze Star Treku objevili přesně v místě, kam ji umístili tvůrci kultovního seriálu. Její část může být i obyvatelná.

Hvězda HD 26965 Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Google+ Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Planeta (ilustrační foto) | Foto: Jonny Lindner | Zdroj: Pixabay | CC0 Creative Commons,©

Planeta obíhá hvězdu podobnou Slunci s formálním označením HD 26965. Nachází se v souhvězdí Eridanu asi 16 světelných let od Země. Astronomové objev planety oznámili v časopise Královské astronomické společnosti.

První turista u Měsíce. Společnost Elona Muska vyšle zatím neznámého pasažéra na dlouhý let

Planeta má atmosféru a nachází se v takzvané obyvatelné zóně, což znamená, že tam může být voda v kapalné formě a tím pádem by tam mohl vzniknout i život, jak ho známe. Háček spočívá v tom, že jedna strana planety je nejspíš trvale otočená k hvězdě, takže je tam hodně teplo.

Ale jak televizi NBC napsal jeden z objevitelů - odvrácená strana by obyvatelná být mohla a život navíc může existovat i v podzemí - ostatně Vulkánci ze Star Treku přebývají v jeskyních.

Planeta zatím nese formální označení podle své hvězdy - HD 26965b. Objevitelé ale chtějí napsat Mezinárodní astronomické unii, aby vybrala jméno Vulkán. Zdůvodňují to i tím, že právě Star Trek a další podobné seriály přiměly spoustu lidí, aby se o takzvané exoplanety - tedy planety mimo Sluneční soustavu - zajímali.

V americkém seriálu Star Trek se planeta Vulkán, domov jednoho z hlavních hrdinů jménem Spock, nachází u hvězdy 40 Eridani A, která je od Slunce vzdálená pouhých 16 světelných let.

Ondřej Klapal Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Google+ Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít