Americká sonda Kepler objevila dvě nové ‚sluneční soustavy‘. Nemají ale příznivé podmínky pro život

Americká sonda Kepler objevila dvě nové ‚sluneční soustavy‘. Jak uvádí britský deník Independent, obě jsou poměrně blízko. První systém je vzdálený asi 160 světelných let od Země.

Londýn Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejnadějnějším lovcem exoplanet v současnosti je družice Kepler. Měří jasnosti hvězd a hledá poklesy typické pro tranzit exoplanety. | Foto: NASA

Tvoří ho tři planety zhruba o velikosti té naší, které ale nemají příznivé podmínky pro život. Obíhají totiž blízko své hvězdy, a na jejich povrchu je tak příliš vysoká teplota. Druhý systém má dvě planety, mnohem větší než Země.

Planety v obou soustavách obíhají kolem takzvaných červených trpaslíků, tedy starých a poměrně malých hvězd. Obě jsou chladnější než naše Slunce.

Vědci teď chtějí zkoumat atmosféru těchto planet. Podle Independentu spoléhají, že jim v tom pomůže nový vesmírný teleskop Jamese Webba - NASA ho chce vypustit v roce 2020.

Sondu Kepler vyslala NASA do kosmu v roce 2009. Jejím úkolem je hledat vzdálená tělesa podobná Zemi.

Barbora Maxová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít