Rozhlas zaujal porotu ankety Křišťálová lupa. Projekt Srpen 1968 skončil druhý
Projekt Českého rozhlasu – Srpen 1968 na Facebooku a Twitteru – slavil úspěch v anketě Křišťálová lupa. V kategoriích Projekt roku a Obsahová inspirace se umístil na druhém místě. Odborné novináře a publicisty zaujala rekonstrukce srpnových událostí v reálném čase na sociálních sítích.
Konkurence v anketě Křišťálová lupa byla opravdu velká. Kategorii Obsahové inspirace nakonec vyhrála Datová žurnalistika iHned.cz a v Projektu roku zvítězilo Peklo na talíři.
Projekt Srpen 1968 vznikl u příležitosti 45 let od okupace sovětskými vojsky. Český rozhlas v reálném čase připomínal vybrané události, a to včetně zajímavostí a detailů, o nichž někteří lidé ani nemuseli vědět. Vše doplňovaly fotografie.
Autor projektu, rozhlasový analytik Filip Rožánek přitom s nápadem přišel jen krátce před výročím.
„Mě to napadlo u oběda. Během krátkého času bylo nutné založit profily jak na Facebooku, tak na Twitteru. Veškerá příprava a shromažďování zdrojů probíhalo taky v reálném čase. Ve chvíli, kdy jsem uspořádal nějakou informaci, tak šla okamžitě na Facebook a na Twitter,“ vysvětlil.
Projekt Srpen 1968 vzbudil velký ohlas u posluchačů a uživatelů sociálních sítí. Tvůrce proto napadlo uchovat projekt naživu i po jeho skončení. Lidé mohou stahovat verzi pro elektronické čtečky knih nebo ve formátu PDF. Vznikl tak velmi zajímavý chronologický přehled událostí.