Rozhlas zaujal porotu ankety Křišťálová lupa. Projekt Srpen 1968 skončil druhý

Projekt Českého rozhlasu – Srpen 1968 na Facebooku a Twitteru – slavil úspěch v anketě Křišťálová lupa. V kategoriích Projekt roku a Obsahová inspirace se umístil na druhém místě. Odborné novináře a publicisty zaujala rekonstrukce srpnových událostí v reálném čase na sociálních sítích.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Google+ Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Srpen 1968 | Foto: Archiv ČRo

Konkurence v anketě Křišťálová lupa byla opravdu velká. Kategorii Obsahové inspirace nakonec vyhrála Datová žurnalistika iHned.cz a v Projektu roku zvítězilo Peklo na talíři.

Projekt Srpen 1968 vznikl u příležitosti 45 let od okupace sovětskými vojsky. Český rozhlas v reálném čase připomínal vybrané události, a to včetně zajímavostí a detailů, o nichž někteří lidé ani nemuseli vědět. Vše doplňovaly fotografie.

Přehrát

00:00 / 00:00

Podrobnosti zjišťoval redaktor Nikola Bojčev

Autor projektu, rozhlasový analytik Filip Rožánek přitom s nápadem přišel jen krátce před výročím.

„Mě to napadlo u oběda. Během krátkého času bylo nutné založit profily jak na Facebooku, tak na Twitteru. Veškerá příprava a shromažďování zdrojů probíhalo taky v reálném čase. Ve chvíli, kdy jsem uspořádal nějakou informaci, tak šla okamžitě na Facebook a na Twitter,“ vysvětlil.

Projekt Srpen 1968 vzbudil velký ohlas u posluchačů a uživatelů sociálních sítí. Tvůrce proto napadlo uchovat projekt naživu i po jeho skončení. Lidé mohou stahovat verzi pro elektronické čtečky knih nebo ve formátu PDF. Vznikl tak velmi zajímavý chronologický přehled událostí.

Nikola Bojčev Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Google+ Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější:

Nejčtenější na Facebooku

Nejčtenější na Twitteru