Už 90 let se ženy voní legendárním Chanelem No. 5

Dnes je tomu přesně 90 let, co francouzská módní návrhářka Gabrielle Bonheur ‚Coco‘ Chanelová uvedla na trh legendární parfém Chanel No. 5. Za tu dobu se stal nejproslulejší a nejprodávanější vůní na světě. Aby se parfém k ženě hodil, musí pro něj mít čich, správné Ph pokožky, peníze a také správné doplňky.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Obchod Chanel

Obchod Chanel | Foto: Fotobanka stock.xchng

"Chanel No. 5 není běžná vůně na běžné nošení. Je jako těžký drahokamový prsten, který se musí umět nosit," píše se v reklamě na slavný parfém. Za 90 let se stal nejžádanější vůní světa. Roční zisk z prodeje přesahuje 100 milionů dolarů. Podle zprávy francouzské vlády se dokonce každou půl minutu prodá jedna lahvička Chanelu No. 5.

Přehrát

00:00 / 00:00

ORž-VRž_ Chanel 5 90 let.mp3

Podle beautydirectorky časopisu Marie Claire Vandy Vyčítalové tkví věhlas Chanelu No. 5 mimo jiné v tom, že se při jeho vzniku sešli výjimeční znalci parfémů:

„Parfumér, který vlastně samotnou vůni namíchal, byl nos, který míchal vůni i pro dvůr cara Mikuláše. Měl vynikající přehled o ingrediencích a dokázal je naprosto netradičně snoubit. Sáhl po něčem, co bylo tehdy velmi neobvyklé, a postavil vedle sebe jak přírodní, tak i syntetické ingredience.“

Značka Chanel si ale nechává velmi záležet také na kvalitě ingrediencí. Úspěch navíc slaví velmi nadčasový design lahvičky. Ta se s léty stala kultovním předmětem. V polovině 80. let ji dokonce na jednom ze svých děl zvěčnil popartový výtvarník Andy Warhol.

„Chanel No. 5 měl veliké štěstí, když jej mezi své favority zařadila i Marylin Monroeová. Její okřídlená věta, že spát chodí nahá, pouze s několika kapkami vůně číslo pět od Chanelu, je stále živá a neustále citovaná,“ říká Vyčítalová.

Kromě Marilyn Monroeové se reklamní tváří Chanelu staly i další známé a atraktivní ženy jako Catherine Deneuveová, Nicol Kidmanová nebo Audrey Tautouová.

Vůně pro ženy středního věku

Exkluzivní voňavka ale není masovou záležitostí, patří spíše ženám středního věku než náctiletým dívkám. Může za to také jeho speciální složení:

„Prim ve vůni Chanelu No. 5 hrají kromě aldehydů - syntetických složek, také vysoce kvalitní rostlinné složky, ať už jsou to růže - je tam velmi zajímavá májová růže, také velice dominantní bourbounská vanilka a samozřejmě jasmín,“ dodává Vanda Vyčítalová.

Vliv na složení parfému měly i vzpomínky Coco Chanelové na dětství. Život v klášterním sirotčinci byl pro ni prosycený vůní vyvařovaného povlečení, skříní s prádlem s růžovým dřevem a podlah vydrhnutých hrubým lojovým mýdlem. Inspirací jí byla i opojná vůně jasmínu, levandule a růží, které v dětství cítila z klášterních zahrad. Snad právě proto se nedá porovnat s žádným jiným parfémem.

Martina Hanáčková, Michaela Vydrová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme