Brněnský hotel chce jako první na Moravě vyrábět svůj med, na střeše má úly

Na střeše hotelu International v Brně dnes před polednem čekali na slavnostní příjezd včelí královny. Už jenom to chybělo ke spuštění vlastního chovu včel na tomto neobvyklém místě. Hotel se jako první na Moravě chystá vyrábět vlastní med, zkušenost s tím má už například pražský hotel Intercontinental.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Včely

Včely | Foto: Jana Krontorádová

Brněnský hotel International má zatím na střeše tři úly, do budoucna ale plánuje pořídit ještě čtvrtý. Obchodní ředitel hotelu Michal Říčánek přiznává, že o chovu včelstev se uvažovalo už několik let.

„Když jsme zjistili, že newyorský hotel Plaza umístil před více než pěti lety na své střeše včelstva, také jsme nad tím uvažovali. Říkali jsme si, že jsme na ideálním místě, v centru města směrem k hradu Špilberk a k parku, který ho obklopuje. Nicméně ta myšlenka se musela rozvíjet,“ vysvětluje.

Přehrát

00:00 / 00:00

Brněnský hotel International chce jako první na Moravě vyrábět svůj med, hostem ČR byl obchodní ředitel hotelu Michal Říčánek

„Nakonec, čím jsme získávali více informací, tím více jsme k této myšlence přilnuli. A nyní jsme velmi rádi, že jsme ji dokázali realizovat,“ dodává.

Hoteloví hosté nebo lidé z okolí, hlavně alergici, se podle něj bát včelího bodnutí nemusí. Nepoznají, že na střeše včelstva jsou.

„Jsou oddělené a včely jsou v podstatě nasměrované, naprogramované do otvoru, ze kterého vylétají. Když jim trošku s úlem pohnete, jsou zmatené, než otvor zpětně najdou. Opravdu létají jen tam, kam mají. Potřebují jen vodu a dobrou péči. A to věříme, že se nám to povede,“ říká Říčánek.

Co se týče množství získaného medu, cílem je podle ředitele pokrýt hotelovou spotřebu.

„Je to samozřejmě trochu idealistická představa. Protože máme na rok spotřebu asi 300 kilogramů medu. A čtyři včelstva, která budeme mít, zatím máme tři, jsou schopny pokrýt tuto spotřebu pouze při maximální produkci,“ říká obchodní ředitel zmíněného hotelu Michal Říčánek.

Helena Šulcová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme