Americký týdeník Newsweek v tištěné podobě končí. Přesouvá se na internet

Uznávaný americký týdeník Newsweek, založený v roce 1933, přestane vycházet v tištěné podobě. Od ledna bude k dispozici jen v digitální verzi. Oznámení rozchodu s tradiční podobou vyvolalo velký rozruch, přestože se svým způsobem dalo očekávat. Dlouhodobě se totiž snižoval počet prodaných výtisků.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Americký týdeník Newsweek

Americký týdeník Newsweek | Zdroj: Reuters

Newsweek za sebou má osmdesátiletou tradici pevně spojenou s klasickou papírovou obálkou. Žádné tištěné médium srovnatelného významu se dosud k takto radikálnímu kroku neodhodlalo.

Editorka Tina Brownová bez dalších podrobností oznámila, že se chystá propouštění. Obsah se navíc po přechodu do čistě digitální podoby zjednoduší. Různé národní mutace totiž nahradí jediná globální verze.

Přehrát

00:00 / 00:00

Zpravodaj Českého rozhlasu ve Washingtonu Vít Pohanka přiblížil změny na americké mediální scéně

Zdá se, že časopis už nebude mít tak ambiciózní tematický záběr.

„Myslím si, že nejenom staromilci si postesknou, že už to prostě nebude Newsweek, jaký znali, na který byli zvyklí, který opravdu měl dobré jméno právě tím, že dokázal nastolovat témata. Možná, že to bude stále dělat, ale už ne v tak širokém záběru s tak širokým publikem,“ uvažuje zpravodaj Českého rozhlasu ve Washingtonu Vít Pohanka.

Internetové verze tištěných médií jsou dávno běžné. Stojí za nimi snaha obohatit obsah a potřeba zveřejňovat co nejaktuálnější informace. Teď se navíc zdá, že podobnou cestou jako Newsweek se zřejmě v budoucnu vydají i další noviny a časopisy.

Mediální krajina nejen ve Spojených státech prošla významnou proměnou, lidé mohou číst noviny už i na elektronických čtečkách, tabletech nebo mobilních telefonech.

„Pro mě jako pro novináře je například už skoro nadbytečné kupovat si tištěné deníky, protože než se mi dostane do ruky tištěný, tak stejně to podstatné už vím z internetu,“ vysvětluje Pohanka.

Všem velkým americkým deníkům navíc v posledních letech klesá počet prodaných papírových kopií. Ubývají ale i předplatitelé jejich internetových verzí. Mezi nejúspěšnějšími se stále drží New York Times, Wall Street Journal a USA Today.

Vít Pohanka, Martin Křížek, Kristina Winklerová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme