Češi letos na internetu hledali hlavně reality show, sport a politiku

Češi se v letošním roce na internetu nejvíc zajímali o reality show, sport a politiku. Vyplývá to z výročního žebříčku Zeitgeist společnosti Google. Oproti loňskému roku nejvíce vzrostlo vyhledávání televizních soutěží Hotel Paradise a Farma, počítačové hry Diablo 3 nebo sportovního kanálu ČT4.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Internetový vyhledávač Google

Internetový vyhledávač Google | Foto: Tomáš Adamec

Obecně jsou pak na českém Googlu nejhledanější počasí, televizní program, odesílání SMS zdarma, mapy, aukční server, jízdní řády, překladač, videoserver YouTube. Žebříčku dominuje sociální síť Facebook.

Z českých osobností lidé často hledali informace například o souzeném poslanci Davidu Rathovi, kandidátovi na prezidenta Vladimíru Franzovi nebo moderátorce Anetě Savarové.

Přehrát

00:00 / 00:00

O měnící se roli internetu mluvil mediální analytik Tomáš Trampota z Fakulty sociálních věd Univerzity Karlovy

Mezi zahraničními celebritami uspěla třeba zesnulá zpěvačka Whitney Houston, plavec Michael Phelps, bývalá britská premiérka Margaret Thatcherová nebo rakouský parašutista Felix Baumgartner, který zaujal svým skokem ze stratosféry.

Podle mediálního analytika Tomáše Trampoty z Fakulty sociálních věd Univerzity Karlovy jsou výsledky důkazem rostoucího chápání internetu jako prostředku zábavy a také stále většího propojení některých médií, především televize a internetu.

Skokani ve vyhledávači Google v Česku:
1. Hotel Paradise
2. Farma
3. Diablo 3
4. ČT4
5. Hlas Česko Slovenska
6. Howrse
7. Zerg Rush
8. PrimaPLAY
9. Anonymous
10. volby 2012
zdroj: Google

„Je to vyvoláno i změnou chování tradičních médií. Společnosti, které vysílají jmenované programy, začínají mnohem více než v minulých letech používat konvergenci médií – začínají používat internet jako důležité doplňující platformy jednotlivých pořadů,“ vysvětluje.

„Kontinuálně narůstá tzv. multitasking, hlavně mladší věkové skupiny používají své počítače tím způsobem, že konzumují různé obsahy souběžně, mezi nimi proklikávají a střídají je,“ říká Trampota.

Mediální analytik také upozorňuje na aktuální zjištění českých statistiků. V současnosti je v Česku 2,8 milionu domácností vybaveno počítačem, k internetu bylo letos připojeno 2,7 milionu domácností. Znamená to, že přístup k internetu už mají tři čtvrtiny domácností.

K internetu jsou připojeny tři čtvrtiny českých domácností

Číst článek

Veronika Sedláčková, Mirko Kašpar Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme