Češi zatčení v Řecku za špionáž doplatili i na svůj smysl pro dokonalost

Preciznost a smysl pro detail, i to jsou důvody toho, proč skončili dva vývojáři jednoho z nejlepších českých studií v řeckém vězení. Firma Bohemia Interactive se totiž proslavila ve světě svými propracovanými počítačovými hrami. Samotnému zatčení ale předcházel obrovský trapas.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Záběr ze hry Arma 3

Záběr ze hry Arma 3 | Foto: Bohemia Interactive

Britská komerční televize ITV loni použila záběry ze hry Arma 2 jako archivní z roku 1988, kdy měli příslušníci Irské republikánské armády sestřelit za pomocí zbraní od plukovníka Kaddáfího vrtulník britské armády.

Vše vzniklo nejspíš tak, že fanoušek hry nahrál video na server YouTube a označil ho rokem 1988. Nikdo z televize pravost záběrů neověřil.

Přehrát

00:00 / 00:00

O pozadí případu Čechů zadržených v Řecku se zajímala redaktorka Alžběta Havlová

Zprávu převzala média po celém světě, a tím pádem se o tom dozvěděl i starosta hlavního města na Limnosu, který prohlásil, že si nepřeje, aby ostrov figuroval v počítačové hře s válečnou tematikou.

S tím se ovšem moc nedá dělat. Proč, to vysvětluje šéfredaktor serveru games.cz Petr Poláček:

„Arma 3 se odehrává celá na Limnosu, čili oni by museli hru od základu předělat, kdyby měli lokalitu vynechat. Vzhledem k tomu, že neproběhl žádný formální protest, neřešilo se to na žádné legislativní úrovni, tak tvůrci zachovali dekorum a postupně to vyšumělo. Ale myslím, že nějaká nevraživost a averze místních úřadů proti vývojářům z Bohemie tam určitě zůstala.“

Řecká policie zadržela dva Čechy na ostrově Limnos. Podezřívá je ze špionáže

Číst článek

Poláček si dokonce myslí, že místní úřady tedy jen čekaly na vhodnou příležitost, kterou také o víkendu dostaly.

Přehrát

00:00 / 00:00

K tématu mluvil v Odpoledním Radiožurnálu šéfredaktor serveru Games.cz Petr Poláček

U předchozích dílů hry se žádné podobné problémy neobjevily, i když se v nich válčilo na území Česka a Ruska a rovněž obsahovaly záběry z krajiny. Povolení řeckých úřadů proto čeští vývojáři neměli a ani o ně nežádali.

„Zatím se přesně neví, co fotili, a v Bohemia Interactive to zatím berou jako nedorozumění. Nikdy s tím neměli problémy při pořizování materiálů u předchozích her a neočekávali problémy ani teď,“ podotkl Poláček.

Právě u lidí z Bohemia Interactive je potíž v tom, že jim nestačí koupit si oficiální mapy, ale rádi si dělají věci po svém a sami si vybrané lokality fotí. A i proto jsou tak úspěšní.

Alžběta Havlová, Martin Hromádka Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme