Facebook spustil hlasování o nových pravidlech, ale málokdo o něm ví
Facebook v těchto dnech rozesílá hromadné e-maily svým uživatelům. Po celém světě jich je už miliarda. A možná jste ho dostali i vy. Správci největší sociální sítě chtějí, aby lidé hlasovali o nových pravidlech. Ta se ale IT odborníkům vůbec nelíbí.
Vypadá to totiž, že na Facebooku už nebude vůbec žádné soukromí, pokud tedy dosud nějaké bylo. Vedení sítě třeba ruší pravidlo, podle kterého data o uživatelích získané od inzerentů a třetích stran ukládali jenom půl roku. Nově si je nechají „tak dlouho, jak budou potřebovat".
A vypadá to, že na uživatele budou kvůli tomu útočit reklamou i mimo Facebook. Agresivnější má být i "zvaní přátel". Původně mohl Facebook poslat maximálně dvě pozvánky, teď jejich množství bude neomezené. Jakékoli importování kontaktů třeba z mobilních telefonů na sociální síť bychom proto teď nedoporučovali.
O hlasování o nových pravidlech na Facebooku mluvila redaktorka Alžběta Havlová
Vedení sociální sítě chce také změnit pravidla pro uchovávání a poskytování informací, jako jsou "lajky" nebo komentáře třetím stranám. Podle odpůrců změn to může vést k využívání citlivých informací, jako je zdravotní stav, náboženství či politický názor a tak dále.
Kontroverzní je i samotné hlasování o změnách pravidel, které je celkově hodně schované a na Facebooku se dá jen těžko najít. Aby pravidla nevstoupila v platnost, musí hlasovat alespoň 30 procent všech uživatelů této sociální sítě.
Jenže v minulosti se ukázalo, že pravděpodobnost tak vysoké účasti na hlasování je malá. Podmínka 30 procent totiž znamená, že hlasovat by muselo více než 300 milionů uživatelů Facebooku. Podobného hlasování v loňském roce se přitom zúčastnilo pouze 340 tisíc uživatelů, protože o něm téměř nikdo nevěděl.