Francouzi testují nový způsob úsekového měření rychlosti na dálnicích

Počet nehod na silnicích ve Francii každoročně klesá mimo jiné i díky častějším kontrolám rychlosti. Řidiči se setkávají se stále větším počtem radarů a brzy k nim přibude ještě nový systém, který se v současnosti úspěšně testuje. Spočívá ve vypočítávání průměrné rychlosti ve sledovaném úseku.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Dálnice D1, pohled z mostu u Humpolce | Foto: Hana Mikulincová

Nový systém využívá dvě kamery, jedna zabere číslo vozidla při vjezdu do měřeného úseku a druhá zabere auto, když úsekem projede.

Pokud například řidič projede úsek dlouhý 12 kilometrů, tak na základě času, který na úseku strávíme, automat vypočte průměrnou rychlost. Pokud řidič překročí rychlost 130 kilometrů za hodinu na dálnici, je v potížích.

Přehrát

00:00 / 00:00

O novém systému měření rychlosti ve Francii mluvil zpravodaj Českého rozhlasu Jan Šmíd.

Prozatím se jedná o experimentální měření, které probíhá na dvou místech ve Francii – na dálnici A10 u města Orleans a u městečka Montelimar.

„Zajímavé je, že když projedete úsek, tak se na světelné tabuli objeví poznávací značka auta a jaká byla průměrná rychlost. V momentě, kdy byla průměrná rychlost vyšší, začne blikat červeně,“ vysvětluje zpravodaj Českého rozhlasu Jan Šmíd.

Umí mýtné brány měřit rychlost?

Číst článek

Nový systém prozatím snímá pouze poznávací značky Francouzů. Za překročení rychlosti se zatím platit nebude, protože je to legislativně velmi těžké obhájit. Právníci zkoumají, co s tím udělat.

Systém bude francouzská policie běžně používat v řádu dvou let.

Jan Šmíd, Michaela Vydrová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme