Google si na 60 let pronajme část letecké základny NASA v Kalifornii

Americká internetová společnost Google podepsala smlouvu o dlouhodobém pronájmu historické letecké základny americké Národní agentury pro letectví a vesmír v Kalifornii. Hodlá tam zmodernizovat tři obrovské hangáry a využít je při projektech v oblasti robotiky a výzkumu vesmíru.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Google (ilustrační foto) | Zdroj: Reuters

Místo, kde je historická letecká základna, leží jen několik kilometrů od hlavního ředitelství Googlu v Mountain View v kalifornském Silicon Valley.

Dceřiná společnost Googlu Planetary Ventures za pronájem rozsáhlého pozemku s letištěm či golfovým hřištěm zaplatí v přepočtu zhruba 26 miliard korun. Smlouva je na 60 let, do renovace hangárů firma hodlá investovat přes 200 milionů dolarů.

NASA uvedla, že nájemce se zde bude věnovat "výzkumu, vývoji, montáži a testování". Název dceřiné společnosti by mohl naznačovat, že Google využije prostory pro velké stroje, tedy pro kosmický výzkum. Ale jsou to jen spekulace.

Přehrát

00:00 / 00:00

Google si na 60 let pronajme část letecké základny NASA. Co tam bude dělat, zjišťoval redaktor Marek Kuchařík

O samotné dceřiné firmě se toho příliš neví, slouží jen jako zastřešující společnost Googlu pro nákupy nemovitostí. A zcela jistě se jedná také o otázku dobrého vnímání firmy. Důležitou součástí pronajatých staveb je totiž Hangar One, první velký hangár NASA a jedna z největších samostatně stojících budov světa. Do její renovace bude Google také investovat.

„Hodně tam bude provádět veškeré své robotické výzkumy nebo testy a dá se předpokládat, že i některé další věci, které budou náročnější na prostor. Už dříve část tohoto letiště, které patří NASA, využívali majitelé Googlu pro své soukromé lety,“ připomíná Roman Všetečka ze serveru Technet.cz, který aktivity firmy dlouhodobě sleduje.

Na uzavřených pozemcích se zcela jistě budou zkoušet robotická auta, kterými Google chce výrazně zasáhnout do oblasti automobilismu. Ale nejspíš nejen tito roboti.

„Patrně by tam mohli zkoušet i některé roboty, které vyvíjí v rámci své nedávné akvizice Boston Dymamics, což je robotická firma, která vyvíjí automatické systémy pro vojenství i pro civilní sféru. Dá se předpokládat, že tam možná bude testovat i některé ze svých aktivit týkajících se šíření internetu prostřednictvím dronů a balonů,“ odhaduje Všetečka.

Internetové firmy míří do stratosféry

Konkrétně hovoří o projektu Loon for All, který by měl pomocí stratosférických balónů dostat internet i do velmi odlehlých oblasti. Stratosféra je ostatně oblast, která v současném vývoji technologické firmy velmi zajímá.

„Konkurují mu vedle zavedených firem, jako je třeba Airbus, i další internetové firmy, jako je Facebook, který se také snaží dostat internet do oblastí, kde zatím není. A také jedna z plánovaných akcí by bylo vypuštění letadel, která by měla být velká snad jako dopravní letadla, aby se dlouho udržela ve vzduchu, třeba i několik let,“ dodává Roman Všetečka.

A proč vůbec internetové firmy vstupují do oblastí mimo web? Daří se jim a mají prostředky do dalšího technologického rozvoje. A kromě bohulibých záměrů ho samozřejmě využijí i k dalšímu nárůstu objemu dat, pomocí kterých budou servírovat ještě cíleněji a masivněji reklamu.

Marek Kuchařík Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme