Google spustil službu, která nabízí fotografie interiérů firem

Který vyhledávač je v Česku silnější - Google, nebo Seznam? Odpověď není jednoznačná. Pravda je taková, že Česká republika je jednou z pěti zemí na světě, kde Google není dominantní.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Google

Google | Foto: Tiskové centrum Google Česká republika

Seznam totiž začal fungovat v Česku mnohem dříve než Google. Lidé jsou zvyklí ho používat a často na Seznamu mají například maily. Google už ale dlouhodobě tlačí na jeho pozici. Projevuje se to i tím, že novinky, které Google uvádí na trh, často bývají v Česku dříve k dispozici než v jiných zemích.

Je to například funkce Street View, kdy můžeme na internetu procházet ulice na fotografiích. A teď Google spouští novou, obdobnou službu, a to pro firmy. K dispozici totiž budou snímky vnitřku restaurací, obchodů, ale i dalších zařízení a firem.

Pro podniky to má výhodu, že jde o součást jejich reklamy. Vhodné to může být pro společnosti, které by si podobnou prezentaci pořizovaly jenom těžko. Otázka je, kolik tato služba bude stát.

Přehrát

00:00 / 00:00

Pozici Googlu a Seznamu na českém na trhu přiblížil redaktor Jan Beneš

Google podle iHNed.cz, který se o této službě zmiňuje, cenu pořízení a zpracování fotografií na svém webu neuvádí. Prezentace ve Spojených státech podle něj ukazují, že základní snímkování může firmu přijít na 6 tisíc korun bez DPH.

Pro samotný Google je tato služba podle odborníků jenom doplňkem. Rozhodně se nejedná o klíčovou službu, kterou Google v Česku nabízí. A uživatelé ji nemusí ani masově používat. Přesto Google nezůstává pozadu a reaguje na konkurenci.

Seznam.cz totiž nedávno zveřejnil, že chce fotit interiéry firem po celém Česku. Takže obě společnosti budou zanedlouho nabízet v podstatně velmi podobné služby v této oblasti. David Slížek, šéfredaktor Lupa.cz, si ale nemyslí, v ’souboji‘ obou firem na českém trhu to bude mít velký význam.

„Tady ta výhoda spočívá pouze v tom, že ta prezentace je součástí map, mapového softwaru, ať už u Googlu, nebo u Seznamu, takže se k ní potenciálně nějaký klient může snadněji dostat,“ říká.

Společnost Google ale tuto službu nenabízí úplně poprvé, spustila ji například v Americe a podle Davida Slížka ji začátkem roku využilo přes 100 tisíc firem.

Jan Beneš Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme