Infračervené kamery proti požárům v silničních tunelech

Mnoha nebezpečným požárům v silničních tunelech by v budoucnosti mohl zabránit systém infračervených kamer. Nebezpečně přehřátý vůz by „odchytil“ ještě před vjezdem do tunelu.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Silniční tunel

Silniční tunel | Foto: Fotobanka stock.xchng

Mnohakilometrový silniční tunel se v případě požáru může stát jednou velkou ohnivou pastí, která si vyžádá životy mnoha lidí. Například požár v 11,5 km dlouhém tunelu pod Mont Blankem, který zavinil hořící náklaďák, si v roce 1999 vyžádal 39 obětí. Přehřátí motoru nebo brzdného systému vozidel bylo v minulosti příčinou i dalších požárů. Brzdy ani motor se ale nebezpečně nepřehřejí během jediného okamžiku, což dává šanci preventivním opatřením.

Němečtí inženýři tento měsíc nedaleko Mnichova testují experimentální systém infračervených kamer, které jsou rozmístěny asi kilometr před vjezdem do tunelu. U každého projíždějícího auta kamery pořídí snímek, který je následně automaticky porovnán s referenčními snímky. Pokud je teplota pneumatik, brzd či motoru nad normálem, spustí se alarm, který upozorní silniční hlídku. Podezřelý vůz je odstaven a projde technickou kontrolou.

Zdroj: New Scientist

redakce ČRo Leonardo Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme