K internetu jsou připojeny tři čtvrtiny českých domácností

Počet českých domácností a lidí využívajících internet a nové informační technologie každým rokem narůstá. V současnosti je v Česku 2,8 milionu domácností vybaveno počítačem, přičemž k internetu bylo letos připojeno 2,7 milionu domácností. Znamená to, že tři čtvrtiny českých domácností jsou v současnosti vybaveny internetem.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nakupování přes internet | Foto: Fotobanka Stock.xchng

„Dále lze říci, že 96 procent připojených českých domácností je k internetu připojeno vysokorychlostně. V roce 2012 používalo internet i počítač sedm z deseti Čechů,“ uvádí Romana Malečková z Českého statistického úřadu.

V mezinárodním srovnání se Česká republika řadí ke špičkám EU v držení mobilních telefonů. Ve vybavení ostatními informačními technologiemi jsme na tom trochu hůř, za průměrem EU, v posledních letech ale dochází ke zlepšení.

Přehrát

00:00 / 00:00

O vybavenosti českých domácností internetem a komunikačními technologiemi mluvila na Rádiu Česko Romana Malečková z Českého statistického úřadu

„Roste také podíl nákupu přes internet. V roce 2012 uvedla téměř třetina české populace, že nakoupila přes internet. Převedeme-li to na uživatele internetu, jedná se o zhruba 44 procent. Přes internet nejčastěji nakupujeme oblečení, módní doplňky, obuv a podobně,“ pokračuje Malečková.

Podle ní i v nákupu přes internet v porovnání s ostatními Evropany trochu zaostáváme. Nejvíce nakupují přes internet obyvatelé Velké Británie, zhruba osm z deseti jednotlivců, kteří používají internet.

„Pouze 13 procent jednotlivců se k internetu připojuje prostřednictvím mobilního telefonu. Obrovský boom byl zaznamenán v sociálních sítích. Zatímco v roce 2009 využívalo sociální sítě pouze půl milionu lidí, tedy pět procent populace, v roce 2012 uvedlo 2,7 milionu osob starších 16 let, že používalo sociální sítě, což představuje 45 procent uživatelů internetu,“ říká Romana Malečková a dodává:

„Uživatelé internetu převažují mezi mladšími a vzdělanějšími lidmi. Platí, že čím vyšší příjem domácnosti, tím větší využívání komunikačních a informačních technologií.“

Martina Mašková, pir Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme