Kalašnikov má za sebou marketingový restart. Zbrojovka hledá náhradu za americký trh

Hospodářské sankce západu proti Moskvě kvůli situaci na Ukrajině dopadly i na jednu z nejznámějších ruských firem. Zbrojovka Kalašnikov, výrobce legendárního samopalu AK-47, přišla o klíčové odbytiště zbraní ve Spojených státech. A hledá cestu z krize i na asijských a na afrických trzích.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Kalašnikov AK-47 | Foto: The AK site. Kalasnikov Home Page

Nová a drahá reklamní kampaň má navíc automatické pušky ukázat jako zbraně, které ochraňují mír. V ruštině má ale slogan dvojí význam. Dá se vykládat i tak, že Kalašnikov se hlásí k renomé nejrozšířenější zbraně na světě.

Přehrát

00:00 / 00:00

Novou marketingovou kampaň výrobce známé zbraně představil Vojtěch Bergman

V propagačním videu se firma Kalašnikov prezentuje bezmála jako mírotvorce. Její zbraně prý pomohly v boji za národní sebeurčení řadě národů v Latinské Americe nebo Africe. Legendární samopal údajně bránil práva a bezpečí lidí po celém světě.

Přehnaně pozitivní tón nové kampaně má svůj důvod. AK-47, celosvětově známý zkrátka jako kalašnikov, má totiž renomé zbraně, která zabila v celosvětovém měřítku nejvíc lidí. Za necelých 70 let od sestrojení prvního exempláře samopalu se podle odhadů prodalo ve světě celkem asi 100 milionů kusů.

Zpytování konstruktéra

Kalašnikov v USA | Foto: Kalashnikov-USA

Sám ruský tvůrce slavného samopalu AK-47 Michail Kalašnikov tvrdil, že zbraň sestrojil pro obyčejné vojáky, proto byla tak jednoduchá a spolehlivá. Měla sloužit hlavně na obranu vlasti, tedy Sovětského svazu.

To, že se později dostala i do rukou teroristických skupin nebo dětských vojáků, nesl vynálezce zbraně těžce.

Poté, co loni v prosinci Kalašnikov zemřel, také vyšlo najevo, že napsal dopis jednomu z církevních hodnostářů, ve kterém litoval všech lidí, které jeho zbraň připravila o život. Pohnuté svědomí otce samopalu ale byznys se zbraněmi nezpomalilo.

To udělaly až americké sankce uvalené na Rusko kvůli situaci na Ukrajině. Kvůli nim se údajně zastavil i kontrakt na dodávku 200 tisíc loveckých a sportovních zbraní do USA a Kanady.

Americký trh byl velmi důležitý a firma musí najít nová odbytiště hlavně v Asii, Tichomoří a Africe, řekl šéf koncernu Kalašnikov Alexej Krivoručko.

Kalašnikov teď proto představil moderní podobu značky, změnil firemní barvy, a do budoucna chce kromě samotných pušek vyrábět také sportovní oblečení nebo nože pro přežití v přírodě.

Milan Kopp, Vojtěch Berger Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme