Kvůli opravě hlavní dráhy letiště bude některé Pražany rušit hluk motorů až do sprna

Oprava hlavní dráhy ruzyňského letiště je v plném proudu. Mezitím letadla využívají vedlejší dráhu a dočasně létají nad hustě obydlenými částmi Prahy, hlavně nad jižní a západní částí města.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Takzvaný finišer nanáší na hlavní dráhu letiště v Praze-Ruzyni nový cementový povrch

Takzvaný finišer nanáší na hlavní dráhu letiště v Praze-Ruzyni nový cementový povrch | Zdroj: ČTK

Gilotina - tak stavaři nazývají speciální stroj, který během jediného dne dokáže vybourat zhruba 2,5 tisíce metrů čtverečných materiálu.

Pod jejím tlakem zmizelo z hlavní vzletové dráhy od 15. května zhruba 70 tisíc tun betonu. Na části ranveje už ale pomalu roste nová vrstva čerstvého.

„V tuto chvíli jsme ve fázi, kdy je položen mezerovitý beton, opravený podklad a včera se zahájila pokládka cementobetonového krytu, čili toho finálního krytu na letištní ploše,“ popisuje aktuální stav prací technický dozorce stavby Tomáš Gross.

Nový povrch vzniká na 900 metrech hlavní dráhy. Zbytek, tedy zhruba 2,5 kilometru, přijde na řadu později. Rozbouraná ranvej se proto využívá jen částečně.

Přehrát

00:00 / 00:00

Opravu hlavní dráhy na letišti v Praze-Ruzyni sledovala pro Odpolední Radiožurnál Anna Königsmarková

„Letecký provoz je organizován primárně tak, že je využívána zkrácená hlavní dráha. Nejčastěji jsou přistání směrem od Prahy na vedlejší a vzlety na hlavní zkrácené dráze. Samozřejmě pokud to meteorologické podmínky dovolí, to znamená, směr větru je příznivý pro využívání těchto drah,“ popisuje mluvčí Letiště Praha Eva Krejčí.

Letadla, která přistávají na vedlejší dráhu, ale s nelibostí pozorují obyvatelé Kladenska a západní části Prahy. Hřmící motory je budou s největší pravděpodobností rušit do 8. srpna. Nová cementobetonová deska, kterou nanáší takzvaný finišer, totiž musí zrát necelý měsíc.

„Probíhá technologická doba zrání, která je zhruba 28 dní. Potom, co se to zahladí, tak ještě jede druhá část finišeru, která dělá takzvanou striáž, pak už se na to nesahá. Ještě se tam stříká emulze a tak dále, ale to, co vidíte, je povrch, který tady bude desítky let,“ vysvětluje výkonný ředitel Letiště Praha pro Rozvoj a správu majetku Jiří Kraus.

Až dodatečně se budou podle Jiřího Krause na desku umísťovat světelná zabezpečovací zařízení. „Světla se tam skutečně vyvrtají, propojí se kabeláž. Stejný typ světel bude vmontován i do této nové části.“

Opravou části hlavní dráhy ale stavební práce neskončí. Letiště Praha bude v rekonstrukci pokračovat i v roce 2013 a 2014. Přesný harmonogram ale zatím není jasný.

Anna Königsmarková, Simona Bartošová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme