Legendární Land Rover Defender končí, neplnil limity na vypouštění emisí

Konec jedné z ikon britského automobilového průmyslu. Tak komentují ostrovní média skutečnost, že z výrobní linky sjel poslední terénní vůz Land Rover Defender. Vyrábět se začal v roce 1983.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

čelní pohled | Foto: Petr Kološ

Defender, neboli česky Obránce, navázal na předchozí model Series, který továrna v anglickém Solihullu vyráběla už od roku 1948. Skončila tak tradice dlouhá skoro 70 let.

Celkem se podle britského listu Guardian v Solihullu vyrobilo 2 016 933 vozů s charakteristickou hliníkovou karosérií s ostrými rysy, které zdaleka nesloužily jen v armádě, ale i farmářům, turistům na safari nebo britské královské rodině.

Společnost Jaguar Land Rover konec výroby Defenderu zdůvodňuje novými přísnějšími měřítky na emise výfukových zplodin, které mají platit od roku 2020. Podle vyjádření firmy je Defender nemůže splnit.

Defender se přitom dá označit za ikonu mezi terénními vozy. Potvrzuje to i cestovatel Aleš Vašíček, který si s ním prožil své na expedicích v Africe nebo na Blízkém východě.

Vůz byl výjimečný třeba tím, že ho šlo vždy poměrně jednoduše opravit.

„To bylo auto s duší, to bylo auto, které z řidičů dělalo tak trochu mechaniky a vždy nějakým způsobem dojelo do cíle,“ říká Vašíček.

Výhodou podle něj bylo i to, že Defender měl hranatou kapotu, na které se dala uvařit například večeře někde v poušti.

„Uživatelsky v těchto podmínkách bylo nepřekonatelné,“ dodává Vašíček.

Automobilka Jaguar Land Rover nicméně v následujících letech plánuje vyrábět stejnojmenného nástupce. Na trhu by se měl objevit v roce 2018.

Land Rover Defender 110 Armády ČR | Foto: 601. skupina speciálních sil

Štěpán Sedláček Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme