Microsoft zlepšuje službu Outlook.com. Chce porazit Gmail od Googlu

Americká softwarová společnost Microsoft opět vyráží do boje s Googlem. Utkat se s ním o prvenství chce tentokrát v oblasti elektronické pošty. Společnost plánuje výrazně zlepšit svůj Outlook.com, aby předstihl hlavně Gmail od Googlu. Náskok v této oblasti chce ale zvýšit i před dalšími internetovými společnostmi.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Microsoft | Foto: Marián Vojtek

Microsoft chce především přesunout všechny e-mailové služby pod Outlook.com. Uživatelé tam najdou jednak Hotmail nebo MSN.com.

Sjednocená služba pak podle agentury Reuters dostane ostrý vzhled, nabídne odkazy na sociální sítě a bude mít úplně nové funkce pro zpracování nevyžádané pošty.

Změny chce největší softwarová společnost na světě stihnout během několika měsíců letošního roku. Počítá také s nemalými investicemi, které by měly dosáhnout několika desítek milionů dolarů.

Přehrát

00:00 / 00:00

Redaktor Jan Beneš zjišťoval, co všechno Microsoft chystá v oblasti elektronické pošty

Pozice Microsoftu na trhu v oblasti elektronické pošty postupně slábne. Třeba Hotmail byl podle společnosti comScore ještě v létě největší on-line e-mailovou službou a s více než 320 miliony uživatelů ovládal 36 procent světového trhu. Dopředu se ale dostal Gmail od Googlu.

Ten podle odborníků patří mezi nerychleji rostoucí konkurenční služby a pro Microsoft znamená skutečnou hrozbu. Na druhém místě je Yahoo Mail a třetí je právě Hotmail.

Internetoví experti se domnívají, že Microsoft doslova zaspal vývoj v elektronické poště. Hotmail byl jednou z prvních e-mailových služeb, podle agentury Reuters ale k jeho aktualizaci nedošlo skoro osm let.

Kroky Microsoftu teď podrobně sleduje většina internetových serverů v Americe, někteří z nich dokonce říkají, že Microsoft hodlá zabít Gmail. Válka mezi ním a Googlem podle nich právě začíná.

Microsoft chce své konkurenty dostihnout ještě v dalších oblastech, konkrétně jde o tablety. Loni odstartoval prodej tabletu Surface, není o něj ale zatím takový zájem, jak si společnost představovala.

Proto se vedení Microsoftu nedávno rozhodlo vstoupit ještě s dalšími firmami do transakce, kde získala podíl ve firmě Dell. Snaží se tak do tohoto byznysu zapojit výrobce hardwaru a posílit svou pozici na trhu.

Jan Beneš Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme