Moderní technologie nejsou seniorům cizí. Jsou nejčastějšími uživateli iPadů

Svět moderních technologií se konečně otevřel i starším lidem. Díky čím dál tím jednoduššímu ovládání počítačů a mobilů se tak důchodci a lidé nad 50 let dostávají do prostředí, které do teď patřilo výhradně mladším ročníkům. Důkazem je třeba i to, že nejčastějšími uživateli tabletů iPad jsou právě senioři. Internet tak už pro ně není velkou neznámou.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Senioři u počítače (ilustrační foto)

Senioři u počítače (ilustrační foto) | Foto: DDM Bílina

Analytik Daniel Köppl připomíná, že pohled na seniory jako na nemohoucí a nesvéprávné lidi je daný kultem mladé generace, který byl rozjetý v 90. letech.

„Kdo vlastně tvrdí, že mladí lidé můžou všechno a staří nemohou nic. Je to velmi naivní představa a ona se také mění v průběhu času. Jak člověk stárne, má pocit, že čím je straší, tak tím víc toho může a tím ti mladší toho mohou méně,“ vyvrací zajeté představy o starých lidech.

Přehrát

00:00 / 00:00

Svět moderních technologií se otevřel i starším lidem. Podrobněji v příspěvku Alžběty Havlové v Odpoledním Radiožurnálu.

Návod na to, jak přesvědčit většinu, že starý neznamená chudý a odepsaný, podle něj neexistuje. „Jak populace stárne, začínáme si zvykat na to, že potkáváme tu zkušenější část populace na místech, kde jsme nebyli zvyklí je potkávat. A myslím si, že žádná kampaň to nezmění. Je to prostě věc, která se musí generačně zlomit,“ vysvětluje.

Svůj podíl na tom, že starší lidé jsou aktivnější než kdysi a žijí déle, má samozřejmě medicína. No a díky kosmetické chirurgii mohou vypadat stále dobře. Čím dál jednodušší ovládaní počítačů a mobilů jim navíc otevírá cestu k internetu.

„Pokud jde o iPad, jeho nejčastějšími uživateli jsou právě staří lidé, kteří objevili kouzlo jednoduchosti. A stejně tak je pravda, že nejčastějšími klienty na výuku snowboardistů, když vynecháme děti, jsou právě lidé nad 50 let,“ přibližuje analytik.

Jedna britská studie o budoucnosti populace dokonce tvrdí, že dnešní dvacetiletí budou mít kolem 86 roku třetí svatbu, že zažijí sexuální revoluci.

Na starší lidi se nahlíží příliš specificky, to je chyba

Další ponaučení by si měli vzít hlavně marketéři. Dnes je všechno takzvaně ‘free, cool a in‘. Zákazníci se loví na sociálních sítích. A to je podle konzultanta marketingových komunikací Petra Leloviče velká chyba.

„Vlastně mají důchodci kolikrát více volných peněz, než mladší domácnosti. A to z jednoduchého důvodu, už dávno neplatí hypotéky, už dávno jsou zabezpečeni, nemají velké nároky na dovolenou,“ vysvětluje.

S tím souvisí zažitá představa, že staří lidé nekupují nic moderního a jsou konzervativní. Podle Leloviče ale mají zkrátka na spoustu věcí vlastní názor a nenechají se takzvaně ‘utáhnout na vařené nudli‘.

„Řada lidí v této věkové skupině vám jednoduše řekne: kdybych měl dost informací, tak bych si to i koupil. Ale protože se jim nikdo cíleně nevěnuje a radši dělá tancující spoty, tak se vlastně kruh uzavírá,“ říká Lelovič.

Pokud firmy dokáží s touto skupinou komunikovat, mají vyhráno. Köppl i Lelovič se shodují, že chyba je hlavně v tom, že se na starší lidi nahlíží příliš specificky, přitom žijí plnohodnotný život a není důvod je nijak vyčleňovat nebo limitovat.

Alžběta Havlová, bre Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme