Národní technické muzeum vystaví tři vzácné historické vozy Ferrari

Prostory Národního technického muzea na pražské Letné od zítřka na deset dní rozzáří tři legendární historické vozy Ferrari. Unikátní výstavu u příležitosti druhého ročníku přehlídky Concours d´Elegance na zámku Loučeň dohodl sám prezident Ferrari Luca di Montezemolo. Slavné a velmi cenné vozy mohou návštěvníci muzea obdivovat do 23. května.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Vzácné Ferrari na výstavě v Národním technickém muzeu. | Foto: Evelyna Kulíšková

„Jsou tady tři nádherné skvosty,“ říká nadšeně ředitel české pobočky automobilky Robert Pergl. Nejvzácnější z nich je podle jeho slov vůbec první Ferrari, které Enzo Ferrari vyrobil v roce 1947.

Model 125S v tmavě červené barvě, který vyhrál i první Grand Prix v Římě, označuje Pergl za „naprosto unikátní a nejlepší kousek“ zapůjčený muzeem Ferrari.

Přehrát

00:00 / 00:00

V Praze budou nakrátko vystaveny tři unikátní historické vozy Ferrari. Podrobnosti zjišťovala redaktorka ČRo Evelyna Kulíšková.

Dalším z unikátních vozů je formule 1. „Jedna z nejslavnějších formulí Ferrari, která v roce 2001 získala jak pohár konstruktérů, tak Michael Schuhmacher s ní vyhrál mistrovství světa," vysvětluje Pergl.

Posledním z trojice automobilových exponátů není závodnický vůz, ale cestovní model, šedý veterán z 60. let ze sbírky několikanásobného vítěze celosvětových výstav Umberta Camelliniho.

„Enzo Ferrari nikdy nebyl moc fanda toho, aby se vyráběly normální cestovní vozy, ale bylo to nutné k tomu, aby mohl závodit. Takže toto je jeden z prvních vozů 250 GTE,“ upozorňuje Pergl.

Právě na základě této verze nicméně vznikl závodní vůz GTO. Patří proto k nejcennějším autům, ale je také i vůbec nejdražším vydraženým vozům. Jeho dnešní cena dosahuje takřka miliardy korun.

Výjimečné cestovní Ferrari na rozdíl od dvou zbývajících opustilo hranice Itálie poprvé, jak upřesňuje ředitel Národního technického muzea Karel Ksander.

Všechna tři auta se po ukončení výstavy objeví na přehlídce Concours d´Elegance na zámku Loučeň. Na své si tam kromě toho přijdou i milovníci historických tater.

„Bude vystavena i Tatra 80 Tomáše Garrigua Masaryka,“ popisuje Ksander. Právě tímto vozem nechal Edvard Beneš na podzim roku 1938 vyvézt z Prahy do Žiliny korunovační klenoty kvůli obavám z bombardování. Stejným autem se o něco později vracely zpátky z Žiliny do Prahy.

Evelyna Kulíšková, Alina Holušová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme