Pendolino i salonní vůz prezidenta Masaryka lákají milovníky železnice do Brna

Do Brna se dnes sjíždějí milovníci vlaků z celé republiky, České dráhy tam totiž pořádají už třetí Národní den železnice. Od 10 do 17 hodin je na hlavním nádraží bohatý program představující jak minulost, tak současnost železniční dopravy.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Pendolino. Ilustrační foto.

Pendolino. Ilustrační foto. | Foto: Tomáš Adamec

Zájemci si mohou zblízka prohlédnout na dvě desítky historických lokomotiv a motorových vozů. Přítomny jsou i některé lahůdky, například salonní vozy prezidentů Masaryka a Husáka.

Nechybí ani současnost – Pendolino, třísystémová elektrická lokomotiva řady 680 s rychlostí až 200 kilometrů v hodině nebo úplně nové regionální soupravy RegioPanter a RegioShark. K vidění je ale například i moderní restaurační vůz.

Přehrát

00:00 / 00:00

brno_grmolcova

Mezi 11. a 15. hodinou odjíždí každou lichou hodinu souprava Regionovy směr Brno – Maloměřice. Jedna hodina je věnována prohlídce místního depa a práce v něm. Každou sudou hodinu se pak mohou cestující zase vrátit. Prohlídka i jízda Regionovou je zdarma.

„Dále bude uskutečněno asi jedenáct jízd parních vlaků, historických nostalgických vlaků,“ slíbil za pořadatele Pavel Karšulín.

Součástí akce je také řada soutěží a her pro jednotlivce i celé rodiny, například závody drezín, a pro nejmenší pak třeba stan s železničními pohádkami a kinematovlak. Na Národním dni železnice nechybí ani oblíbený maskot Elfík, který chodí mezi lidmi.

Součástí Dne železnice je rovněž pokus o vytvoření nejdelší vláčkové omalovánky. Historické vlaky budou jezdit nejen dnes, ale i v neděli.

Národní den železnice připomíná datum 27. září 1825, kdy byl zahájen provoz parní lokomotivy konstruktéra George Stephensona mezi anglickými městy Stockton a Darlington na trase dlouhé 40 kilometrů. Byla to revoluční změna, která nahradila koňské povozy, začaly se budovat tratě a přeprava zboží a cestujících postupně přecházela na železnici.

Ivan Holas, Gabriela Grmolcová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme