Pokus o rekordní přelet Tichého oceánu solárnímu letadlu nevyšel. Kvůli počasí
Letoun na sluneční pohon Solar Impulse 2 nedokončil pokus o rekordní přelet Tichého oceánu. Kvůli špatnému počasí se posádka rozhodla přistát v japonské Nagoji. Na sedmou etapu letu kolem světa vyrazil stroj v neděli z čínského Nankingu.
„Nevyrážel bych, kdybych měl pochyby. Věřím, že to zvládneme. Vím, že se situace může změnit, ale máme tu tým, který nám dokáže poradit, kam případně přistát,“ věřil ještě před odletem pilot André Borschberg.
Etapa z Číny na Havajské ostrovy měla být zatím nejdelší na celé trase kolem světa a měla trvat nepřetržitě šest dní a šest nocí.
Solar Impulse za sebou má zatím asi pětinu z celkem více než 36 tisíc kilometrů. Cesta kolem světa začala v březnu v Abú Dhabí a jednotlivé etapy se už několikrát musely odložit kvůli počasí.
5 months, 500 flight hours, 35,000Km, 1 cockpit, 2 pilots & 140 team members! #RTW pic.twitter.com/U5TBF1YZ0b
— SOLAR IMPULSE (@solarimpulse) 9. Březen 2015
Solar Impulse 2 je vylepšenou verzí prvního letadla Solar Impulse, který piloti André Borschberg a Bertrand Piccard vyzkoušeli při přeletech nad Evropou, Afrikou a Spojenými státy.
Na křídlech letadla je umístěno 17 248 fotovoltaických článků, které s pomocí lithiových baterií dodávají energii čtyřem motorům. Bez doplnění paliva údajně dokáže letět až šest dní. Dopravní letadla vydrží ve vzduchu 15 až 17 hodin.
Solar Impulse 2 má rozpětí křídel 72 metrů, což je více, než má Boeing 747. Váží ale jen 2,3 tuny, tedy asi jako trochu větší auto. Cílem odvážného letu je prý propagace zelených technologií.
#Si2 landed safely in Nagoya (instead of Honolulu) at 23.49 local time Japan (14.49 UTC)! #futureisclean pic.twitter.com/aX3fnFUhTv
— SOLAR IMPULSE (@solarimpulse) 1. Červen 2015