Polovina Američanů nedůvěřuje v budoucnost Facebooku

Facebook směřuje na burzu a poptávka po jeho akciích je velká, přesto asi polovina Američanů považuje popularitu této sociální sítě za přechodnou módu. Jedná se o výsledek průzkumu, který si nechala udělat agentura AP spolu s televizním kanálem CNBC.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Sociální síť Facebook

Sociální síť Facebook | Foto: Tomáš Adamec

Lidé prý nemají ani moc velkou důvěru k nákupům přes Facebook, což je možná ještě vážnější. 57 procent dotázaných například uvedlo, že nikdy neklikne na reklamy, které se jim na Facebooku nabízejí.

Společnost Facebook nicméně těsně před čtvrtečním zahájením veřejného prodeje akcií oznámila, že zvyšuje pásmo, ve kterém se budou nakupovat, na 34 až 38 dolarů za akcii. Důvěra investorů tedy evidentně neklesá.

Přehrát

00:00 / 00:00

Washingtonský zpravodaj Českého rozhlasu Vít Pohanka informuje o popularitě Facebooku ve Spojených státech

Facebook je právem považovaný za jednu z nejúspěšnějších společností posledního desetiletí. Důvodem, proč řada Američanů přesto nedůvěřuje v jeho budoucnost, může být předchozí zkušenost.

„Lidé, a nejenom ti starší, pamatují takzvanou internetovou bublinu z konce 90. let, kdy se mnoho internetových firem prezentovalo tak, že nemůžou neuspět. Potom ta bublina splaskla. Uživatelé, i ti mladší, už jsou prostě daleko vyspělejší, uvědomují si, že se internet neustále vyvíjí – kdo ví, jaká firma bude miláčkem veřejnosti za týden. A v takovém kontextu nemá nikdo nic jisté, ani Facebook,“ uvažuje washingtonský zpravodaj Českého rozhlasu Vít Pohanka.

Facebook využívá asi 900 milionů lidí na celém světě, jen ve Spojených státech je registrovaných přes 157 milionů uživatelů. Podle marketingové agentury Socialbakers jich stále přibývá, i když pomaleji než před zhruba dvěma lety. Facebook tak zůstává zdaleka nejpopulárnější volbou mezi sociálními sítěmi.

Asi nepřekvapí, že skoro polovina uživatelů Facebooku je ve věku do 34 let. S přibývajícím věkem klesá procento lidí, kteří Facebook aktivně využívají. Skupina starších 55 let tak tvoří jen asi osm procent všech uživatelů. Dává totiž spíše přednost tradičním médiím.

Vít Pohanka, Kristina Winklerová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme