Přelom v automobilové dopravě. Dálnici u Stuttgartu projel kamion bez řidiče
Na německou dálnici nedaleko Stuttgartu dnes poprvé vyjel kamion bez řidiče, a to přímo do ostrého provozu. Budoucnost kamionové dopravy se začala psát na dálnici A8. Kamion jezdil mezi městy Denkendorf a Stuttgart.
Kabina ale nebyla úplně prázdná, seděli v ní Wolfgang Bernhard z představenstva společnosti Daimler a bádensko-würtemberský premiér Winfried Kretschmann.
Auto bylo vybaveno inteligentním systémem zvaným Dálniční pilot. Ten s pomocí různých senzorů vyhodnocuje, co má kamion před sebou a kolem sebe.
Vývoj technologie autonomní jízdy v současnosti velmi pokročil. Auta stále častěji jezdí sama a v určitých podmínkách jsou lepší než lidé. Hlavně na dálnici, která je přehlednější než jiné silnice a je na ní plynulejší provoz.
Jak současný systém funguje, popsal Antonio Gogar, který ho testoval ve Spojených státech. „Řidič může systém zapnout - v tu chvíli se auto řídí samo. Když ale narazí na problém, upozorní mě a vyzve, abych převzal řízení.“
Konkrétně to funguje tak, že palubní deska začne blikat červeně a začne pípat zvukový výstražný systém.
Kamiony bez řidičů by si určitě přáli evropští autodopravci. Stěžují si na nedostatek profesionálních řidičů a také by jim to ušetřilo náklady.
The first autonomous series production truck on a German Autobahn #HighwayPilot @MercedesBenz #Actros #sft pic.twitter.com/8r4NmRBu76
— Daimler Trucks&Buses (@Daimler_CV) 2. Říjen 2015
Současná legislativa sice stále vyžaduje, aby ve voze byl člověk odpovědný za provoz, díky technologii by ale mohl odpočívat a nemusel by dělat povinné přestávky.
Automobilka Daimler předpokládá, že na silnicích budou auta bez řidiče běžné do roku 2020. Sama to chce stihnout ještě dřív.