Přelom v automobilové dopravě. Dálnici u Stuttgartu projel kamion bez řidiče

Na německou dálnici nedaleko Stuttgartu dnes poprvé vyjel kamion bez řidiče, a to přímo do ostrého provozu. Budoucnost kamionové dopravy se začala psát na dálnici A8. Kamion jezdil mezi městy Denkendorf a Stuttgart.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Automatický kamion Future Truck 2025

Automatický kamion Future Truck 2025 | Foto: Mercedes-Benz

Kabina ale nebyla úplně prázdná, seděli v ní Wolfgang Bernhard z představenstva společnosti Daimler a bádensko-würtemberský premiér Winfried Kretschmann.

Auto bylo vybaveno inteligentním systémem zvaným Dálniční pilot. Ten s pomocí různých senzorů vyhodnocuje, co má kamion před sebou a kolem sebe.

Vývoj technologie autonomní jízdy v současnosti velmi pokročil. Auta stále častěji jezdí sama a v určitých podmínkách jsou lepší než lidé. Hlavně na dálnici, která je přehlednější než jiné silnice a je na ní plynulejší provoz.


Jak současný systém funguje, popsal Antonio Gogar, který ho testoval ve Spojených státech. „Řidič může systém zapnout - v tu chvíli se auto řídí samo. Když ale narazí na problém, upozorní mě a vyzve, abych převzal řízení.“

Konkrétně to funguje tak, že palubní deska začne blikat červeně a začne pípat zvukový výstražný systém.

Kamiony bez řidičů by si určitě přáli evropští autodopravci. Stěžují si na nedostatek profesionálních řidičů a také by jim to ušetřilo náklady.

Současná legislativa sice stále vyžaduje, aby ve voze byl člověk odpovědný za provoz, díky technologii by ale mohl odpočívat a nemusel by dělat povinné přestávky.

Automobilka Daimler předpokládá, že na silnicích budou auta bez řidiče běžné do roku 2020. Sama to chce stihnout ještě dřív.

Zdeněk Novák Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme