Pro potvrzení stiskněte dvojku. Brit vymyslel, jak obejít telefonní automaty

Nahlášení poruchy mobilnímu operátorovi, podrobnosti o pojistné události, shánění informací pro cestu do ciziny. To všechno jsou situace, při kterých můžete po vytočení čísla dané instituce narazit na telefonní automat. Varianty, které vám "stroj" nabízí, bývají nesrozumitelné a vy ztrácíte drahocenné minuty i trpělivost. V Británii mají pro tyto případy webovou stránku, kde si dopředu zjistíte, jakou číselnou kombinaci navolit, abyste dospěli k vytouženému cíli.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Telefonování (ilustrační foto) | Foto: Free Digital Photos

Kdybychom u britské pojišťovny Lloyds chtěli nahlásit pojistnou událost, třeba by nás sousedé vytopili, čeká na nás labyrint 78 možností v sedmi úrovních.

Než byste přes automat zjistili, že musíte navolit kombinaci 1 - 3 - 2 - 1 - 1 - 5 a 4, zabralo by vám to přes čtyři minuty. Díky Nigelu Clarkeovi a jeho webu pleasepress1.com (stisknijedničku.com), to teď lidé vědí předem.

Přehrát

00:00 / 00:00

Jaké výhody přináší web pleasepress1.com, zjišťoval zpravodaj ČRo v Británii Jiří Hošek

„Moje stránka neznamená, že jsem proti systému telefonních menu. Pokud jsou správně navržená a mají tři úrovně po třech možnostech, pak je to fajn a lidé to zvládnou. Ale čtyři úrovně se spoustou možností, to si nikdo nemůže zapamatovat," popsal Nigel Clarke stanici BBC, co ho k založení stránky, která rychle získává na oblibě, vlastně vedlo.

S pomocí Skypu a nahrávacího softwaru vytvořil impozantní databázi, ve které figurují státní instituce, letecké společnosti, banky nebo poskytovatelé plynu a elektřiny. Několikerým kliknutím myši si zjistíte kombinaci čísel i to, kolik času ušetříte. Nigel si teď představuje, že by údaje daly k dispozici samotné společnosti.

„Přece ony nejlépe vědí, která tlačítka je třeba stisknout. Můžou to dát online k dispozici lidem na svých stránkách nebo na ‚pleasepressone‘ a dát tak najevo, že jim na zákaznících skutečně záleží," myslí si trochu bláhově Nigel.

Experti ve Velké Británii Nigelu Clarkeovi tleskají a nahlas se spolu se zákazníky ptají: „Proč na tohle někdo nepřišel už dávno?“

Jiří Hošek Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme