První Rapid je na světě, Škoda Auto zahájila výrobu kompaktní limuzíny

Mladoboleslavská škodovka dnes spustila výrobu vozu, kterým chce upevnit svoji pozici na trzích. Světová premiéra limuzínu Rapid čeká v září na pařížském autosalónu, do prodeje by měla přijít v Evropě o měsíc později. V dalších letech poputuje i do Číny a Ruska.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Škoda Auto začala s výrobou nové limuzíny Rapid

Škoda Auto začala s výrobou nové limuzíny Rapid | Zdroj: ČTK

Vedení Škody Auto věří, že by Rapid mohl mezi modely, které automobilka nabízí, zaujmout druhé místo. Podle redaktora časopisu Auto 7 Michala Štengla to bude pro mladoboleslavského výrobce aut hodně důležitý vůz.

„Škodovka potřebovala nějaký levnější model, který by nahradil velmi úspěšnou Škodu Octavia Tour,“ vysvětluje.

Přehrát

00:00 / 00:00

Redaktor časopisu Auto 7 Michal Štengl mluvil o novém Rapidu ve večerních Ozvěnách dne na Radiožurnálu

„Určitě nejsilnější stránkou tohoto vozu bude užitná hodnota, protože Škoda Rapid vstupuje do segmentu, kde je drtivá většina aut pětidvéřovými hatchbacky, které mají zavazadlový prostor kolem 350 litrů,“ pokračuje Štengl.

Škodovka podle něj ale vždy dávala lidem „o kus auta navíc“ a konkurenci se postaví se zavazadlovým prostorem o objemu 550 litrů. Navíc půjde o liftback.

„Český trh je na tohle velmi specifický, ale i v ostatních státech je užitná hodnota velmi důležitým parametrem. Škodovka zkrátka za cenu, která odpovídá ostatním konkurentům s krátkými auty, nabídne víc. To je její obrovský benefit,“ říká Štengl.

Nectností podle něj nová Škoda Rapid nemá mnoho. „To auto je relativně úzké. Sice se hovoří, že je to pětimístné auto, ale do zadu se třeba tři lidé pohodlně nevejdou,“ uvádí příklad.

Pozici Rapidu na trhu by prý ale toto minus nemělo nijak ohrozit. Šanci má podle Štengla nejen v Česku a v západní Evropě, ale dokonce i na zvlášť významných trzích v Číně a Rusku.

„Já si myslím, že právě díky tomu, že Rapid vlastně na první pohled vypadá jako klasický sedan, bude mít velkou šanci i na mimoevropských trzích,“ potvrzuje.

„Navíc by to auto mělo být relativně jednoduché, nebude příliš komplikované a vypadá, že bude i robustní, což je přesně to, co je na těchto trzích důležité,“ dodává Štengl.

Matěj Skalický, Jan Bumba Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme