Slavný designér vozů Ferrari nebo Rolls-Royce Sergio Pininfarina zemřel

Automobilový svět přišel o jednoho z nejslavnějších návrhářů – ve věku 85 let zemřel Sergio Pininfarina. Je podepsán pod řadou modelů především značek Ferrari, Maserati, Rolls-Royce, Ford či Cadillac. Společnost Pininfarina navrhla téměř všechny modely sportovních vozů Ferrari od počátku 50. let 20. století.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Ferrari P4/5 vytvořené Pininfarinou na pařížském veletrhu v září 2006 | Zdroj: Reuters

Pininfarina vystudoval průmyslový design v Turíně a v polovině 60. let minulého století převzal firmu po svém otci Battistovi.

Impérium se jménem Pininfarina se v posledních letech zaměřilo i na oblast mimo automobilový průmysl. V Česku je společnost známá například i tím, že navrhla design malých skleněných lahví minerálních vod Mattoni a Aquila.

Přehrát

00:00 / 00:00

Přínos Sergia Pininfariny pro automobilový průmysl a design přiblížil redaktor serveru Autoweek Vladimír Rybecký

„Byl pokračovatelem díla svého otce Batisty Pininfarini – prosazoval jednoduchost a čistou krásu aut, proto jsou díla jeho karosárny jednoznačně rozpoznatelná,“ vysvětluje redaktor serveru Autoweek Vladimír Rybecký a pokračuje:

„Na druhé straně byl průkopníkem v tom, že proměnil tradiční karosářskou práci italských mistrů tím, že ji spojil s výrobou. Dokázal oslovit automobilky a ty mu zadávaly nejen návrh karoserií, ale i jejich výrobu.“

Jeho modely nebyly zajímavé na pohled, ale byly také propracované po technické stránce. Pininfarina stál například u zrodu jednoho z prvních větrných tunelů na testování aerodynamiky aut na světě.

„Byl vždycky o krok vepředu. Vystudoval průmyslový design, ale také strojařinu, snažil se proto propojovat design s technikou. Ferrari i pro své závodní vozy jeho aerodynamický tunel řadu let využívalo,“ uvádí Rybecký.

Pininfarina také od počátku podporoval snižování emisí a ekonomičtější využití paliva. „Snažil se, aby i sportovní auta byla maximálně efektivní. Co se týkalo jeho spolupráce především s Ferrari, uplatňoval ekonomická hlediska i při výrobě. Bez přínosu Sergia Pininfariny by automobilka Ferrari nebyla zdaleka tak úspěšná – vedl je k tomu, aby byli trochu víc na zemi a aby dělali auta, která jsou reálná,“ říká redaktor serveru Autoweek.

Ladislav Dvořák, Mirko Kašpar Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme