Soukromí se na Facebooku stává přežitkem. Sociální síť chystá nová pravidla

Oblíbený a zároveň často proklínaný Facebook se znovu chystá změnit pravidla ochrany soukromí. A zdá se, že už skoro žádné nebude. Zruší se například pravidlo, podle kterého společnost ukládala data o uživatelích získané od inzerentů a třetích stran jenom půl roku. Agresivnější má být i zvaní nových přátel.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Sociální sítě. Ilustrační foto

Sociální sítě. Ilustrační foto | Foto: Free Digital Photos

Původně Facebook posílal maximálně dvě pozvánky, teď dal před konkrétními čísly přednost obecným formulacím. „V zásadě to bude asi dělat tak, jak se mu to zrovna bude hodit,“ myslí si šéfredaktor serveru Tyinternety.cz Vojta Bednář.

Co se importování kontaktů na Facebook týče, každý uživatel prý musí zvážit, jestli mu přínosy snadnějšího styku s přáteli vynahradí možná rizika. Podle Bednáře je ale funkce importu e-mailů užitečnější pro Facebook než pro uživatele.

Přehrát

00:00 / 00:00

Šéfredaktor serveru Tyinternety.cz Vojta Bednář upozornil na některá úskalí Facebooku

Informace o uživatelích poskytnuté inzerenty a třetími stranami si společnost může nově nechat tak dlouho, jak bude sama potřebovat. Dá se tak například předpokládat, že Facebook bude útočit reklamou i mimo samotnou síť. Jedná se údajně o logický krok, ke kterému měla společnost nakročeno.

„Už nyní Facebook umožňuje to, že inzerenti mohou vystopovat uživatele internetu až na Facebook. Když například nedokončíte nákup na nějakém e-shopu, odejdete a pak si pustíte Facebook, tak se vám tam může objevit reklama na ten e-shop,“ přibližuje Bednář.

Pokud někoho nová pravidla rozzlobí a rozhodne se účet zrušit, Facebook si přesto řadu údajů uchová. Přesná podoba změn se ale teprve ukáže.

Hlasování o změnách

„Dozvíme se to určitě, protože Facebook je teď hodně v hledáčku různých evropských ochranných úřadů i různých občanských iniciativ, takže si rozhodně myslím, že bude velice přísně sledováno, co s těmi údaji dělá, jaké přesně údaje si nechá a nenechá,“ vysvětluje Bednář.

O změnách se dá na Facebooku už několik let hlasovat, což ovšem málokdo ví. V řádu týdnů by se mělo uskutečnit poslední velké hlasování, kde se všichni uživatelé budou moci vyjádřit, jestli změny chtějí, nebo nechtějí.

„Součástí navrhovaných změn, o kterých budou uživatelé hlasovat, je i to, aby už uživatelé nemohli o změnách hlasovat,“ upozorňuje Bednář.

„Nemyslím si, že by to něco změnilo, protože podle pravidel Facebooku, aby to hlasování uživatelů bylo závazné, musí hlasovat alespoň 30 procent všech aktivních uživatelů, což je momentálně nějakých 300 milionů lidí. To se skoro jistě nestane,“ dodává.

Alžběta Havlová, Kristina Winklerová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme