Tatra 77 se vrátila na české silnice, majitel ji v garáži renovoval 20 let
V roce 1934 sjela z kopřivnické výrobní linky předchůdkyně slavné tatrovky cestovatelů Hanzelky a Zikmunda a vůbec první sériově vyráběný vůz s aerodynamickou karoserií na světě. Tatra 77 je dnes světově unikátní exponát, který ve zrenovovaném stavu a na silnici potkáte jen u nás, a to v jediném exempláři.
Pro tatrovkáře je projížďka modelem 77 něco jako let na Měsíc. Už za první republiky byla pětimetrová limuzína se zadní částí ve tvaru ploutve symbolem luxusu a pokroku.
Stála téměř polovinu toho, co moderní funkcionalistická vila. Dnes je její hodnota nevyčíslitelná.
Pro Pavla Kasíka je Tatra 77 víc než jen elegantní auto. Ve své garáži ji šroubek po šroubku renovoval dlouhých 20 let.
„Navštěvoval jsem burzy české i zahraniční, zejména v Německu a ve Francii. Ve Francii proto, že jedna z nejvzácnějších komodit, které na tom voze jsou, jsou kola a disky,“ vzpomíná Pavel Kasík.
„Mě už tam znají dodnes, že tam vždycky pobíhal Čech, který vykřikoval ‚Tatra, Tatra‘ a běžel s nějakým rezavým diskem. A pak když viděli ten vůz, tak pochopili, proč jsem to sháněl,“ říká.
Tatrovce chybí snad jen zadní svítilny. To ale už z výroby, protože v roce 1934 v Kopřivnici nikdo nevěřil, že by se k futuristické Tatře 77 mohl zezadu vůbec někdo přiblížit.