Tatra 77 se vrátila na české silnice, majitel ji v garáži renovoval 20 let

V roce 1934 sjela z kopřivnické výrobní linky předchůdkyně slavné tatrovky cestovatelů Hanzelky a Zikmunda a vůbec první sériově vyráběný vůz s aerodynamickou karoserií na světě. Tatra 77 je dnes světově unikátní exponát, který ve zrenovovaném stavu a na silnici potkáte jen u nás, a to v jediném exempláři.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Tatra 77 | Foto: Lupino

Pro tatrovkáře je projížďka modelem 77 něco jako let na Měsíc. Už za první republiky byla pětimetrová limuzína se zadní částí ve tvaru ploutve symbolem luxusu a pokroku.

Stála téměř polovinu toho, co moderní funkcionalistická vila. Dnes je její hodnota nevyčíslitelná.

Pro Pavla Kasíka je Tatra 77 víc než jen elegantní auto. Ve své garáži ji šroubek po šroubku renovoval dlouhých 20 let.

Přehrát

00:00 / 00:00

V legendární Tatře 77 se svezl i redaktor Matěj Skalický

„Navštěvoval jsem burzy české i zahraniční, zejména v Německu a ve Francii. Ve Francii proto, že jedna z nejvzácnějších komodit, které na tom voze jsou, jsou kola a disky,“ vzpomíná Pavel Kasík.

Tatra 77 se vyráběla v letech 1934–1938, celkem 255 kusů ve dvou sériích. Šlo o první sériově vyráběný vůz s aerodynamickou karoserií. Při výkonu 44 kW dosahovala čtyřdveřová limuzína maximální rychlosti 145 km/h.

„Mě už tam znají dodnes, že tam vždycky pobíhal Čech, který vykřikoval ‚Tatra, Tatra‘ a běžel s nějakým rezavým diskem. A pak když viděli ten vůz, tak pochopili, proč jsem to sháněl,“ říká.

Tatrovce chybí snad jen zadní svítilny. To ale už z výroby, protože v roce 1934 v Kopřivnici nikdo nevěřil, že by se k futuristické Tatře 77 mohl zezadu vůbec někdo přiblížit.

Tatra 77 - detail interiéru | Foto: David Turecký Proč ne?!

Matěj Skalický Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme