Ve sbírce na opravu unikátní parní tramvaje se dosud vybralo jen 9 tisíc korun

Už více než půl roku shání Technické muzeum v Brně peníze za znovuzprovoznění jednoho ze svých unikátů - parní tramvaje Caroline z roku 1889. Ta se v ulicích města objevila naposled předloni, od té doby nemůže do provozu kvůli propadlé kotelní zkoušce a dalším závadám - oprava bude zřejmě stát téměř milion korun. Protože samo muzeum tyto peníze nemá, rozhodlo se vypsat veřejnou sbírku, aby na obnovu Karolínky přispěli sami Brňané.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Parní tramvaj Caroline z roku 1889 | Foto: Ivan Holas

Zatím ale výsledky příliš povzbudivé nejsou, vyplynulo z rozhovoru s náměstkem Technického muzea Ivanem Štěpánkem.

Jak jste počítali, že tedy ta sbírka bude úspěšná? A jaká je nyní realita?

„Popravdě řečeno, neočekávali jsme, že by to přineslo nějakou podstatnou částku, to se de facto potvrdilo, protože v současné době bylo vybráno asi 9 tisíc korun - zanedbatelná částka, proto jsme i v rámci Regiontouru v nedávných dnech znovu zpropagovali celou tady tuto akci. Samozřejmě se budeme snažit, když se bude zase pořádat v rámci akce ,Brno - město uprostřed Evropy´ zase ta dopravní nostalgie, připravit další fázi, aby nám lidé, a zejména firmy, které by tam mohly investovat nějaké větší části, tak se pokusíme tuto částku nějak výrazněji oživit.“

Je ta sbírka vůbec v plusu? Jak to třeba vypadá s náklady, ať už vedení účtu či s dalšími věcmi, které vlastně ty vybrané peníze požírají?

„Zatím jsem v plusu - jak jsem řekl, bylo vybráno 9 tisíc korun, po odečtu všech položek je tam aktivních asi 7,5 tisíce korun.“

Zkoušeli jste třeba informaci o té sbírce směrovat nejen plošně, ale i selektivně na různé příznivce - třeba Tramway clubů, Klubů železničních modelářů apod., kde se dá předpokládat, že by ten ohlas mohl být přece jen o něco větší než v běžné populaci?

Unikátní brněnsiká parní tramvaj Caroline | Foto: Ivan Holas

„Samozřejmě, máme to vyvěšeno na našich internetových stránkách, při našich akcích jsme to propagovali, a pokud vím, tak o této záležitosti víme, ale dobře víme, jak dnešní ekonomická situace vypadá - to bych řekl, je potom odraz té částky, která tam je, my samozřejmě nemůžeme nikoho přímo nutit, aby tam přispíval,“ poznamenal Štěpánek.

Zvažujete už v tuto chvíli, že pokud by se ta situace nezlepšila, že tedy tu sbírku ukončíte? A hledáte současně i jiné cesty, jak ty finance získat?

„To, že by se ta sbírka ukončila, tak s tím nepočítáme, budeme chtít podniknout další kroky, aby ty peníze tam chodily, pokusíme se využít trochu média možná k takové agresivnější reklamě pro tady tuto činnost - samozřejmě není až takový problém udělat třeba velké billboardy, ale to samozřejmě zase stojí další investice, což skutečně v dnešní době je trošku pro nás problém.“

„Nicméně máme nachystaný nějaký takový program, takže rušit nebudeme a budeme se teďka snažit oslovovat, přímo objíždět de facto podniky, které s touto problematikou mají něco do činění, zda nějakou formou nechtěly přispět - ať už finanční, nebo potom třeba potom přímo nějakou prací, záleží podle toho, na co se který podnik specializuje, tak touto formou v podstatě tu Karolínku vrátit znovu do života,“ řekl Ivan Štěpánek.

Ivan Holas Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme