VW hlásí možné problémy s údaji o emisích oxidu uhličitého. Do Německa míří Ťok
Dalších 800 tisíc aut koncernu Volkswagen může mít problém s měřením emisí. Automobilka zjistila nové nesrovnalosti v měření oxidu uhličitého. Vedení firmy odhaduje, že tento problém ji může stát v přepočtu dalších 54 miliard korun. O emisním skandálu bude dnes v Berlíně jednat spolu se svým německým kolegou ministr dopravy Dan Ťok za hnutí ANO.
Skandál s emisemi se pro koncern Volkswagen vyvíjí nepříznivě. Na základě interního vyšetřování vyšlo najevo, že kromě oxidu dusíku vykazují motory také nesprávné hodnoty oxidu uhličitého.
Českého ministra dopravy Dana Ťoka tato zpráva překvapila, ocenil nicméně, že problém tentokrát avizovala sama automobilka.
Automobilka Volkswagen čelí dalšímu problému s emisemi. Na nová zjištění reagoval ve vysílání Radiožurnálu ministr dopravy Dan Ťok
„Vidím v tom pozitivní krok, že tu situaci chce koncern řešit férově se svými zákazníky. Ukazuje tím, že automobilka Volkswagen je důvěryhodný partner, že to bylo selhání ne celého systému, ne celého koncernu, ale pravděpodobně nějaké skupiny lidí, která chtěla splnit něco, co šlo splnit těžce,“ uvedl Ťok.
Nové nesrovnalosti, o kterých vedení automobilky informovalo v úterý večer, se týkají osmi set tisíc vozů. Tentokrát jsou mezi nimi také auta s benzinovým motorem. Konkrétně mají problémy nejprodávanější modely koncernu, mezi nimi také Škody Octavia.
Na bezpečí ale závada podle Volkswagenu nemá vliv. Volkswagen počítá s tím, že zkreslené hodnoty CO2 ho budou stát ve všech důsledcích dvě miliardy eur.
Podle ministra Ťoka zůstává přístup české strany k celému skandálu stejný. „My si chceme ověřit věci, které tam jsou. Já dnes jedu za panem ministrem Dobrindtem, budu mít setkání i s jeho krizovou skupinou, která zkoumá celou aféru, a budeme se rovněž bavit o tom, jaké kontroly byly na německé straně a jaké kontroly budou pravděpodobně muset být i na naší straně. Musíme mít na mysli našeho uživatele, kterého máme u jedné strany chránit, ale také co nejméně obtěžovat,“ podotkl Ťok.
Automobilka už od září čelí skandálu kolem falšování testů emisí oxidů dusíku. Podnik přiznal, že do zhruba 11 milionů aut s naftovými motory po celém světě instaloval software, který umožňuje manipulovat s výsledky měření emisí. Ve Spojených státech, kde celá aféra vyšla najevo, lidé přestávají auta z koncernu Volkswagen kupovat. V říjnu tam růst prodeje aut této značky zpomalil jen na 0,2 procenta.