Zelená vlna Radiožurnálu vysílá nonstop. Dopravní zpravodajství nabízí každou půlhodinu

Radiožurnál nabízí novinku v dopravním zpravodajství. Ode dneška vysílá dopravní zpravodajství nonstop a v noci přímo z Národního dopravního informačního centra, které nepřetržitě monitoruje dění na našich cestách. Pravidelné relace Zelené vlny jsou každou půlhodinu, v případě dopravních komplikací vstupují redaktoři do vysílání ihned.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Zelená vlna Radiožurnálu

Zelená vlna Radiožurnálu | Foto: Archiv Českého rozhlasu

Podle vedoucího redakce Zelené vlny Jana Říhy je tak Zelená vlna jediným rozhlasovým dopravním zpravodajstvím, které vysílá nepřetržitě. Tímto krokem podle něj Radiožurnál opět posílil svou pozici lídra rozhlasového dopravního vysílání.

„Máme specialisty redaktory, kteří se věnují jenom dopravě a sledují ji vlastně teď už 24 hodin denně. Jako jediní vysíláme RDS TMC systém, který umožňuje do navigací dostat aktuální situaci na silnicích a dálnicích. Jako jediní jsme schopni vstoupit kdykoli do vysílání Radiožurnálu,“ přibližuje.

Přehrát

00:00 / 00:00

Dopravní zpravodajství Radiožurnálu od dneška můžete slyšet celých 24 hodin. Noční redaktor Zelené vlny vysílá přímo z Národního dopravního informačního centra. Natáčela tam redaktorka Eva Kézrová

Noční redaktor Zelené vlny vysílá přímo z Národního dopravního informačního centra v Ostravě. Pracoviště je vybaveno nejmodernější informační a komunikační technologií.

„Tam je dálnice D11, schéma dálnice D8, to dlouhé je schéma dálnice D1. Vidíte, že na desátém kilometru je taková pruhovaná značka, to je uzavírka, na jedenáctém kilometru že se nám tvoří nějaké kolony, na dvanáctém že je nebezpečí tvorby kolon, to vyhodnocují čidla,“ přibližuje jeden ze čtyř sloužících dispečerů František Dvorščiak.

Zároveň ukazuje, jak snadno se díky jedné z více než 200 kamer může podívat, co přesně se na dálnici děje. „Tady si můžu tu kameru přiblížit, že tu nehodu vidím, a můžeme rychle měnit na tabulích ty informace,“ vysvětluje.

Národní dopravní informační centrum sleduje dění na všech více 55 000 kilometrech silniční sítě české republiky. Informace o nehodách jdou od policistů a hasičů, uzavírky řeší ministerstvo dopravy a zároveň silničáři a stavební firmy musí do NDICu denně hlásit, co a kdy přesně budou na silnicích dělat. Jen délka kolon je těžko odhadnutelná.

„Nemůžeme zadávat, jak jsou dlouhé, protože vždycky to nevidíme. A nemůžeme řidičům dávat nějaké mylné informace, že je tam kolona tři kilometry a ona už může být sedm kilometrů dlouhá,“ popisuje.

Ale to je přesně to, co zase vidí řidiči, a proto jsou jejich informace pro Zelenou vlnu tak důležité. A Radiožurnál na oplátku nabídne třeba prakticky okamžitě informaci o vozidle v protisměru.

Eva Kézrová, bre Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme