Astronomové objevili planetu s podobným složením jako Země. Život na ní není

Astronomové objevili první planetu mimo naši sluneční soustavu, která má stejnou velikost a složení jako Země. Tím ale veškerá podoba s naším domovem končí. Kepler 78-b, jak se planeta jmenuje, totiž obíhá velice blízko své hvězdy a díky tomu tvoří její povrch láva. Existence života je na ní proto vyloučená.

Horkou atmosféru exoplanety může odhalit Spitzerův vesmírný teleskop

Horkou atmosféru exoplanety může odhalit Spitzerův vesmírný teleskop | Foto: NASA

„Zásadní je to, že se podařilo vůbec existenci planety objevit. Objevil ji teleskop Kepler. U exoplanet je obecný problém, že jsou moc daleko a špatně se hledají,“ říká Stanislav Poddaný ze Štefánikovy hvězdárny a pokračuje:

„Co dalekohled objeví, jsou jen kandidáti na exoplanetu, a je potřeba je nějakou další metodou potvrdit. U této se to podařilo, což u tak malé planety velikosti Země není vůbec jednoduché.“

O nově objevné planetě mluvil na Radiožurnálu Stanislav Poddaný ze Štefánikovy hvězdárny

O objevené planetě se toho zatím moc neví.

„Obíhá velmi blízko své mateřské hvězdy, je k ní asi stokrát blíž než Země ke Slunci. Je asi 1,2 poloměru Země veliká a hmotnost bude něco málo pod dvě hmotnosti Země. Hustota je podobná jako u naší Země,“ popisuje Poddaný.

Martin Křížek, kap Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít