Boj o Senát v Náchodě: V druhém kole se utkají bývalý vicepremiér Bělobrádek s exšéfem policie Červíčkem

V senátním duelu pro obvod Náchod se střetli Pavel Bělobrádek (KDU-ČSL) a Martin Červíček (ODS). V pořadí prvního a druhého kandidáta rozděluje po prvním kole pouhých 58 hlasů. Kdo zvítězí v druhém kole a stane se senátorem?

Tento článek je více než rok starý.

SENÁTNÍ DUEL Praha Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Pavel Bělobrádek a Martin Červíček

Pavel Bělobrádek a Martin Červíček | Foto: Michal Růžička, David Taneček | Zdroj: MAFRA / Profimedia, ČTK

Martin Červíček je přesvědčen, že do Senátu by měli kandidovat především lidé, kteří mají nejenom tah na branku, ale také ti, kteří své problematice rozumí.

Přehrát

00:00 / 00:00

Senátní duel pro obvod Náchod s Pavlem Bělobrádkem (KDU-ČSL) a Martinem Červíčkem (ODS).

„Byl jsem policejním prezidentem, odpovídal za bezpečnost země, dva roky dělám regionální politiku a věnuji se věcem v každodenním životě našeho kraje,“ říká Červíček, který působí jako náměstek hejtmana Královéhradeckého kraje.

Předseda lidovců Pavel Bělobrádek zase připomíná, že v politice šel krok po kroku od komunální, krajské, parlamentní úrovně až do vlády.

„Stojí za mnou konkrétní výsledky, které jsou vidět, konečně o tom svědčí i podpora významných starostů našeho regionu,“ zdůrazňuje s tím, že nechce kumulovat funkce – případné senátorské práci by se věnoval na plný úvazek.

Dálnice D11

Martin Červíček pak připomíná, že důležité je vybrat toho kandidáta, který má zkušenost s každodenními problémy v regionu. „Jako senátor bych se chtěl soustředit především na regionální zájmy,“ vyzdvihuje.

A co patří k regionálním zájmům Pavla Bělobrádka? Třeba dokončení dálnice D11, podpora obchvatů, životní prostředí nebo dostupné bydlení. Posledně jmenovaná oblast pak patří nejenom k celorepublikovým problémům, dopad je právě i regionální.  

„Chtěl bych, aby především senioři a mladé rodiny se mohli dostat k bydlení, které bude třeba o 40 procent levnější než komerční,“ podotýká.

Martin Červíček zase připomíná, že doprava v regionu není jenom o výstavbě dálnice D11, ale především o modernizaci a opravách krajských silnic nebo rozvoji dopravní infrastruktury na železnici.

„To jsou témata, která jsem v posledních pár měsících zdvihnul a začal o nich jednat,“ uzavírá.

Jan Pokorný, Prokop Havel Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme