Automobilky se kvůli elektromobilům vrací do minulosti. Volkswagen vsadil na legendárního Brouka

Volkswagen Brouk nebo italský design ze sedmdesátých let minulého století inspiroval některé automobilky při výrobě nových elektromobilů. Německý koncern VW třeba postavil nejnovější model svého elektrického auta ID 3 na podobném podvozku, který automobilka montovala do legendárního Brouka.

Reportáž Frankfurt Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Jeden model Brouka ze 70. let minulého století je na autosalonu ve Frankfurtu také vystavený. Dovezla ho sem parta mladých nadšenců z Německa, respektive jejich malá firma. Je béžový se sundavací střechou v provedení kabrio. Má ale jednu zvláštnost – vzadu, kde je normálně uložený motor, je prázdno.

Peugeot, Volvo nebo Toyota. Jedenáct velkých značek odmítlo účast na frankfurtském autosalonu

Číst článek

„Je to celý zrenovovaný Volkswagen Beatle, někdy z roku 1970 nebo 1975. Udělali jsme z něho elektromobil,“ popisuje pro Radiožurnál jeden z techniků Alexander Weber. Vzadu je místo motoru poměrně velký úložný prostor. Nabíječka je schovaná v pravém zadním světle, které se dá jednoduše odklopit.

„Elektromotor je vlastně také připevněný vzadu, ale vejde se pod kapotu, takže nezabírá tolik místa. Poháněná jsou přední kola, jako to bylo u klasických „Brouků“. Součástky dostáváme od koncernu Volkswagen. Třeba tento motor má výkon 60 kW a ujedete s ním průměrně okolo 200 kilometrů, máme ale i silnější variantu,“ vysvětluje Weber.

Ten opravdu nový elektromobil od Volkswagenu – model ID. 3 – byl ve Frankfurtu představen s velkou slávou.

Ve světle reflektorů ale trochu stranou od hlavního pódia je ve Frankfurtu vystavený podvozek tohoto modelu. Automobilka ho uspořádala úplně stejně, jako ho míval slavný Brouk – motor je vzadu a poháněná jsou přední kola.

V minulosti hledala inspiraci také korejská automobilka Hyundai, která představila koncept svého elektrického auta označený jen číslem 45. Silueta připomíná italské hatchbacky 70. a 80. let minulého století, se kterými skvěle souzní hlavně retro pojetí zadních světel. Nejvíc se podobá asi tehdejšímu Fiatu 127.

Luděk Hubáček Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme