Značka BMW loni vystřídala Mercedes v čele trhu s luxusními vozy
Celosvětový prodej luxusních osobních automobilů Mercedes-Benz se loni snížil o pět procent na 2,05 milionu. Oznámil to v pátek v tiskové zprávě německý koncern Daimler, který tato auta vyrábí. Značka Mercedes-Benz tak podle agentury Reuters poprvé za pět let přišla o vedoucí pozici na trhu s luxusními automobily. Předstihla ji konkurenční značka BMW, která tento týden oznámila, že její globální prodej loni poprvé překročil 2,2 milionu vozů.
V Evropě se loni prodej automobilů Mercedes-Benz propadl asi o 11 procent na 696 000. V Číně se snížil o dvě procenta na 759 000 vozů, zatímco ve Spojených státech o 0,4 procenta vzrostl a dostal se na 276 000.
V samotném čtvrtém čtvrtletí se globální prodej automobilů Mercedes-Benz meziročně propadl téměř o čtvrtinu zhruba na 464 000 vozů. Daimler ve své zprávě poukázal na přetrvávající problémy s nedostatkem čipů. „Situace kolem dodávek polovodičů zůstává nejistá a předpokládá se, že jejich nedostatek bude mít v příštích čtvrtletích vliv na výrobu i prodej,“ uvedla automobilka.
BMW zveřejní podrobnější údaje o vývoji loňského prodeje příští týden. O loňském překročení hranice 2,2 milionu prodaných vozů v úterý informoval člen představenstva zodpovědný za prodej Pieter Nota.
„Značka BMW je tak na prvním místě na globálním trhu s luxusními vozy, a to se značným náskokem,“ prohlásil. Předpověděl zároveň, že v letošním roce bude BMW pokračovat v růstu.