Značka BMW loni vystřídala Mercedes v čele trhu s luxusními vozy

Celosvětový prodej luxusních osobních automobilů Mercedes-Benz se loni snížil o pět procent na 2,05 milionu. Oznámil to v pátek v tiskové zprávě německý koncern Daimler, který tato auta vyrábí. Značka Mercedes-Benz tak podle agentury Reuters poprvé za pět let přišla o vedoucí pozici na trhu s luxusními automobily. Předstihla ji konkurenční značka BMW, která tento týden oznámila, že její globální prodej loni poprvé překročil 2,2 milionu vozů.

Tento článek je více než rok starý.

Stuttgart Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Německá automobilka BMW (ilustrační foto)

Německá automobilka BMW (ilustrační foto) | Zdroj: Reuters

V Evropě se loni prodej automobilů Mercedes-Benz propadl asi o 11 procent na 696 000. V Číně se snížil o dvě procenta na 759 000 vozů, zatímco ve Spojených státech o 0,4 procenta vzrostl a dostal se na 276 000.

V samotném čtvrtém čtvrtletí se globální prodej automobilů Mercedes-Benz meziročně propadl téměř o čtvrtinu zhruba na 464 000 vozů. Daimler ve své zprávě poukázal na přetrvávající problémy s nedostatkem čipů. „Situace kolem dodávek polovodičů zůstává nejistá a předpokládá se, že jejich nedostatek bude mít v příštích čtvrtletích vliv na výrobu i prodej,“ uvedla automobilka.

BMW zveřejní podrobnější údaje o vývoji loňského prodeje příští týden. O loňském překročení hranice 2,2 milionu prodaných vozů v úterý informoval člen představenstva zodpovědný za prodej Pieter Nota.

„Značka BMW je tak na prvním místě na globálním trhu s luxusními vozy, a to se značným náskokem,“ prohlásil. Předpověděl zároveň, že v letošním roce bude BMW pokračovat v růstu.

ČTK Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme