Čeká nás půl roku výrobního pekla, uvítal miliardář Musk prvních 30 elektromobilů Tesla Model 3

Možná, že právě dnes začala velká elektromobilová revoluce. Muskova automobilka Tesla doposud vyráběla jen luxusní drahé vozy za miliony korun. Model 3 je ale menší a s cenou pod 800 tisíc korun i masově dostupný.

Spojené státy Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Prototyp elektromobilu Model 3, který automobilka Tesla představila v dubnu 2016 | Foto: Reuters

Na nejnovější model má Tesla už přes půl milionu rezervací. Základní verze Standard stojí 35 tisíc dolarů (v přepočtu 780 tisíc korun), ujede na jedno nabití 350 kilometrů a dosáhne maximální rychlosti 210 km/h. O 9 tisíc dolarů dražší Long Range nabídne dojezd 500 km a rychlost až 225 km/h.

Díky federální daňové slevě může být nový vůz pro Američany ještě o 7 a pů tisíce dolarů levnější, takže by je přišel v přepočtu na 611 tisíc korun. 

Prvních 30 aut si koupili zákazníci z řad zaměstnanců Tesly, u kterých se dá očekávat vysoká tolerance k drobným chybám, které bude ještě nutné vychytat. Další rezervované vozy se totiž ke kupujícím nedostanou dřív než koncem roku 2018. 

„Čeká nás nejméně šest měsíců výrobního pekla. Vítejte,“ povzbudil Musk s úsměvem své zaměstnance v publiku předávací show v sobotu brzy ráno středoevropského času. Půl milionu nových vozů, které chce Tesla vyrobit příští rok, představuje bezmála šestinásobek produkce předchozího roku.

Ani konkurence nespí. Velké automobilky se snaží dohnat úspěch malé Tesly, jejíž tržní kapitalizace je vyšší, než u všech u všech ostatních amerických výrobců aut - přes 56 miliard dolarů. Zlepšují se i podmínky pro provoz elektromobilů. Tento týden oznámila Austrálie, že bude stavět největší „elektrodálnici“ na světě - pruh tisíců dobíjecích stanic od severu na jih kontinentu.

„Podobný projekt schválila Evropská komise pro střední Evropu, tedy Českou republiku, Slovensko a Maďarsko. Myslím, že elektromobilní revoluce skutečně začíná a že budoucnost patří elektrickým autům,“ říká Jan Horčík, šéfredaktor magazínu Hybrid.cz.

Ruzbeh Oweyssi Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme