Informace o poloze i posádce. Všechna nová auta musí mít systém eCall, který sám odešle tísňové volání

Osobní auta a malé dodávky, které od neděle sjedou z výrobní linky, už budou mít povinně systém automatického tísňového volání. Takzvaný eCall se v případě nehody spojí se záchranáři a sám odešle základní informace o autě, jeho poloze a taky posádce vozu.

Praha Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nouzový systém eCall

Nouzový systém eCall | Foto: Dominika Kvapilová | Zdroj: Český rozhlas

eCall pomůže hlavně při vážných dopravních nehodách, kdy posádka není sama schopná si zavolat o pomoc.

Auta si sama zavolají o pomoc. Systém eCall bude od roku 2018 ve všech nových vozech v EU

Číst článek

Ročně tak zemře až deset lidí jen proto, že záchranáři na místo nepřijedou včas. „Především jde o situace na komunikacích v nočních hodinách. V tu chvíli jenom proto, že nikdo o nehodě neví, ten člověk zemře,“ vysvětlil Radiožurnálu šéf Besipu Tomáš Neřold.

A právě rychlost a přesnost informací je pro složky integrovaného systému při záchraně života zásadní.

Generální ředitel hasičů Drahoslav Ryba proto očekává jeho daleko větší využití. „Předpokládá se, že za osm let by měla být zhruba polovina hovorů, které se týkají dopravních nehod, vedena přes službu eCall,“ řekl Ryba.

Systém vyvíjelo ministerstvo dopravy od roku 2005 a podpořilo jej třiceti miliony korun.

Jan Pastor Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme