Evropské automobilky musí u nových vozů snížit emise oxidu uhličitého. Do roku 2030 o třetinu

Evropské automobilky mají u nově vyráběných aut snížit emise oxidu uhličitého zhruba o třetinu. Nový závazný limit do roku 2030 dnes navrhla Evropská komise. Chce tak podpořit výrobu aut poháněných elektřinou a dalšími alternativními zdroji. Návrh musí ještě schválit členské země a Evropský parlament.

Tento článek je více než rok starý.

Brusel Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Portugalská automobilka Autoeuropa (ilustrační foto)

Portugalská automobilka Autoeuropa (ilustrační foto) | Foto: Volkswagen Autoeuropa, Volkswagen Autoeuropa

Evropský komisař pro klimatické změny Miguel Caňete považuje návrh za vyvážený. Je podle něj dostatečně ambiciózní, finančně efektivní a dá se splnit. Narážel tak na výhrady výrobců automobilů, kteří požadovali méně razantní snižování. Ekologické organizace naopak žádaly přísnější zásah.

Umíráček pro spalovací motory? Francie chce s auty na benzin a naftu skončit do roku 2040

Číst článek

Místopředseda Evropské komise pro energetickou unii Maroš Šefčovič připomněl, že v Číně se má do konce desetiletí prodávat 4,5 milionu elektromobilů ročně. Evropské automobilky by proto podle něj neměly tento trend zaspat.

Větší výroba vozidel s nulovými nebo nízkými emisemi podle slovenského eurokomisaře také pomůže k plnění klimatických závazků Evropské unie.

Současný limit na emise oxidu uhličitého u aut v Evropské unii skončí v roce 2021. U osobních vozů dosahuje 95 gramů CO2 na kilometr.

Pro příští desetiletí plánuje komise stanovit i průběžný cíl. Do roku 2025 by se podle Handelsblattu emise u nových aut měly snížit o 15 % a do roku 2030 o třetinu.

Filip Nerad Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme