Automobilky FCA a PSA upravily kvůli covidu-19 podmínky fúze. Cílem je zachování vyšší hotovosti

Francouzská automobilka PSA a italsko-americká Fiat Chrysler (FCA) upravily podmínky své plánované fúze. Cílem změn je zachování vyšší hotovosti a větší snížení nákladů v době pokračující koronavirové krize. Oznámily to společnosti v úterním prohlášení. Sloučená firma se bude jmenovat Stellantis a má být čtvrtým největším výrobcem aut na světě za společnostmi Volkswagen, Toyota a Renault-Nissan.

Paříž Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Italská automobilka Fiat

Italská automobilka Fiat | Zdroj: Reuters

FCA nově sníží na 2,9 miliardy eur (77,3 miliardy Kč) hotovostní část ze speciální dividendy 5,5 miliardy eur, kterou mají podle podmínek loni podepsané dohody získat akcionáři firmy. PSA pak pozdrží plánované rozdělení svého podílu 46 procent ve výrobci součástek Faurecia akcionářům nové skupiny. Tržní kapitalizace Faurecie nyní činí 5,9 miliardy eur.

Čtvrtý největší výrobce aut na světě se bude jmenovat Stellantis. Vznikne spojením Fiat Chrysler a PSA

Číst článek

Informovaný zdroj agentuře Reuters řekl, že cílem těchto změn je posílit strukturu rozvahy obou firem po koronavirové krizi a zajistit, že plánovaná fúze bude dokončena, co nejdříve to bude možné.

Analytici upozorňují, že výplata tak vysoké hotovosti akcionářům FCA, v čele s kontrolním investorem EXOR, holdingovou firmou italské rodiny Agnelliových, může oslabit finance nové automobilky, protože automobilový průmysl platí za letošní koronavirovou epidemii vysokou cenu.

FCA a PSA nyní očekávají roční úspory ze svého spojení více než pět miliard eur místo původních více než 3,7 miliardy eur. Obě automobilky také potvrdily, že očekávají dokončení celého procesu spojení v prvním čtvrtletí příštího roku.

Společnosti se na fúzi v hodnotě 50 miliard USD (1,2 bilionu Kč) dohodly v prosinci 2019. Dohoda dává dohromady značky francouzské skupiny Peugeot, Citroën, Opel a DS se značkami Fiat, Chrysler, Jeep, Dodge, Maserati, Alfa Romeo či Ram. Roční odbyt sloučené skupiny by měl dosahovat zhruba 8,7 milionu vozů a tržby téměř 170 miliard eur.

ČTK Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme