Ikona mezi automobily. Londýnské Muzeum designu připomíná 70 let Ferrari

Málokteré firmě se podaří, aby se její výrobek stal ikonou. Mezi značky, které všichni znají, se řadí také italská automobilka Ferrari. Její auta jsou něco jako obrazy od slavných malířů – málokdo si je pověsí doma. Automobilka slaví 70 let a londýnské Muzeum designu připomíná výročí velkou výstavou.

Fotočlánek Londýn Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Skoro 4 miliardy korun, taková je celková hodnota vozů, které se sešly na výstavě. Už to naznačuje, že Ferrari opravdu není auto pro každého. Ani se tak netváří.

Na londýnské výstavě jsou všechny důležité vozy, od toho úplně prvního až po formuli 1, se kterou Michael Schumacher získal titul mistra světa. Jak je patrné, během 70 let se na autech změnilo leccos, něco zůstalo stejné: kvalita, výkon a design.

„Všechna auta, která tu máme, jsou obrazně řečeno sochy na kolech. Když se na ně podíváte, každá linie, každý šroubek, všechno je v dokonalé harmonii. Všechno nejen ladí oku, ale zároveň dává úžasný výkon,“ říká zpravodaji Radiožurnálu kurátor Andrew Nahum.

Proč je ale výstava oslavující 70 let italského auta právě v Londýně? „Muzeum designu je relativně mladé. V nových prostorách jsme teprve rok. Jsme tady proto, abychom ukázali, jak je design důležitý. A znáte lepší příklad, než je Ferrari?" ptá se ředitel muzea Deyan Sudjic.

Ještě ale existuje další důvod, proč se auta vystavují právě v Londýně. Spojené království představuje pro značku Ferrari zdaleka největší evropský trh. Cena jednoho auta přitom začíná na v přepočtu 4,5 milionech korun, což je tolik, kolik si průměrný Brit vydělá za pět let.

Jaromír Marek Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme