Na zámku v Loučeni se naparovaly veteránské skvosty za půl druhé miliardy

Tatrovky, pragovky, krásné bugattky, alfy, vozy Maserati a hlavně výjimečná sbírka Ferrari. Historická auta v hodnotě přes půl druhé miliardy korun se o víkendu ukázala na zámku v Loučeni. Konala se tam ojedinělá přehlídka automobilové elegance Concours d’Elegance. Nenechaly si ji ujít tisíce lidí.

Tento článek je více než rok starý.

Loučeň/Nymburk Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Ve stínu pravého křídla barokního zámku v Loučeni vyhrává kapela popswingové melodie těch největších hitů 20. století, naproti ní kolem zámecké kašny z doby, kdy panství vlastnil knížecí rod Thurn-Taxisů, se procházejí dámy ve velkých nabíraných sukních a rozšafných kloboucích, které jako by vypadly z románů Francise Scotta Fitzgeralda.

Přehrát

00:00 / 00:00

Reportáž Matěje Skalického z Concours d'Elegance Chateau Loučeň

A kolem stojí na sedm desítek výjimečných veteránů, které zapůjčili v drtivé většině soukromí sběratelé z celé České republiky.

„Jsou tady raritní auta, jako je třeba tento Mercedes 770 z Národního technického muzea, se kterým po válce jezdil Alexej Čepička (někdejší komunistický ministr a zeť Klementa Gottwalda, pozn. aut.). Proti němu stojí Hispano-Suiza J12, která se hodně let renovovala. Je to unikátní auto, jeden z mála kousků, který je ve střední a východní Evropě," říká za organizátory Milan Polák.

Asi nejobletovanější auto letošní Chateau Loučeň Concours d´Elegance – Hispano-Suiza J12 vystavovatele, spolupořadatele Bohuslava Kleina. | Foto: Matěj Skalický | Zdroj: Český rozhlas

Obrovský Mercedes-Benz 770 (W 150) s karoserií Sodomka z roku 1937. Ze sbírek ho propůjčilo Národní technické muzeum. | Foto: Matěj Skalický | Zdroj: Český rozhlas

Vůbec nejmenší auto do Loučeně přivezl kardiochirurg Jan Pirk. Jeho drobný Peugeot Bébée z roku 1913 má ale ve skutečnosti mnohem větší hodnotu, než se na první pohled zdá.

„Tohle je Bugatti 19, Ettore to dělal na zakázku pro Peugeota," vysvětluje. „To auto vyváželi do Anglie a já viděl plakát, kde to inzerovali jako ideální auto pro venkovského lékaře. Tak to jsem si říkal, že ho musím koupit," směje se.

U levého zámeckého křídla se tisícům návštěvníků představila také skupina rudých vozů z Maranella. Právě tento rok slaví slovutné Ferrari 70. výročí. A tak se na zámek v Loučeni přijel přímo z italské automobilky podívat i Massimo Gallota.

Dvě hvězdy z Maranella – vlevo Ferrari 275 GTC, vpravo 250 GT Lusso. | Foto: Matěj Skalický | Zdroj: Český rozhlas

Ikonický model italské automobilky Ferrari. Testarossa z roku 1990. Design je dílem studia Pininfarina. | Foto: Matěj Skalický | Zdroj: Český rozhlas

„Tenhle rok je pro Ferrari opravdu velmi důležitý. Vezměte si, ž před 70 lety vyrobili v Maranellu vůbec první Ferrari model 125 S. To teď oslavujeme po celém světě. Tady v Loučeni stojí model 275 GTC, a to je určitě jedno z našich nejvzácnějších klasických aut. Máme tu auta v hodnotě milionu eur," prozrazuje Gallota.

Na Loučeni se prudké slunce opíralo celý víkend také do nablýskaných karosérií tatrovek, pragovek, krásných bugattek i vozů Maserati. Všechna tato veteránská krása má podle organizátorů hodnotu přesahující půl druhé miliardy korun. Jak by ovšem v této souvislosti s úsměvem na rtech poznamenal kdejaký autoliebhaber, tedy milovník aut, historická hodnota těchto aut je nevyčíslitelná.

Matěj Skalický Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme