'Ohromný orel si tu vyhlíží menší auto.' Perličky z nahlášených událostí sdílí pojišťovny i Zelená vlna

Autonehoda (ilustrační foto) | Zdroj: Fotobanka Pixabay

Pojišťovny ročně vyřídí přes tři čtvrtě milionu škod z povinného a havarijního ručení. A tento počet stále roste. Čísla za letošní rok ještě Česká kancelář pojistitelů nemá, už teď ale pojišťovny shromažďují kromě vážných případů i ty podvodné a humorné. Často se totiž setkávají s těžko uvěřitelnými příběhy velmi nápaditých řidičů.

Praha Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

„Jdu kolem Jičína a vidím, že tu krouží ohromný orel a vyhlíží si nějaké menší auto…“ I takové telefonáty letos přijalo call centrum Zelené vlny Českého rozhlasu. Že lidská tvořivost je nekonečná, dobře vědí i pojišťovny.

„Mezi odcizenými věcmi klientka uvedla také smetáček, lopatku a škrabku na sníh. Když ale zjistila, že se její pojištění vztahuje pouze na elektronické a optické přístroje, šla na policii a oznámila, že jí také zmizel kávovar za 30 tisíc korun," líčí pro Radiožurnál Václav Bálek z Allianz. Původně si zřejmě řidička nevšimla, že jí taková maličkost v autě chybí.

Zaplať podle toho, jak řídíš. Do Česka přichází aplikace, která určí cenu pojištění

Číst článek

V dalším fantaskním příběhu zase hraje roli alkohol. „Jeden z klientů hlásil krádež vozidla. Nakonec se zjistilo, že byl klient tak opilý, že zapomněl, kam si zaparkoval své vozidlo," popisuje Renata Čapková z České podnikatelské pojišťovny.

Kromě alkoholu za volant nepatří ani mobil. Co naplat, že následující řidič telefonoval, když neřídil. „Jeden z řidičů hlásil pojistnou událost, při které prý parkoval své vozidlo na mírném svahu před garáží. Když telefonoval, tak se opřel zezadu o vůz a, jak sám potom popisoval do záznamu, neuvědomil si, že je zem je namrzlá a zledovatělá. Což prý byl asi hlavní důvod, že jeho auto samo odcestovalo do garáže, ale vrata byla ještě bohužel zavřená,“ dodává Čapková.

Přestože se i letos pojišťovny setkaly s řadou nešťastných i vymyšlených příhod, asi žádná netrumfne příběh, který před lety sepisovali v Kooperativě. Jeden klient totiž nahlásil nehodu na safari v královédvorské zoo. Páreček skotu z Afriky mu auto údajně zničil svou přehnanou láskou.

Matěj Skalický Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme