Ojetých aut se stočeným tachometrem je v Česku 33 procent. Oproti loňsku se podíl snížil

Podíl ojetých aut se stočeným tachometrem na českém trhu se loni snížil o čtyři procentní body na 33 procent. V průměru byly tachometry stočené o zhruba 100 000 kilometrů. Vyplývá to ze statistik společnosti Cebia. Za nezákonné snižování počtu ujetých kilometrů hrozí v Česku od konce roku 2018 až půlmilionová pokuta. Stočený tachometr přitom zvyšuje cenu vozu v průměru o 20 procent.

Tento článek je více než rok starý.

Praha Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Tachometr (ilustrační foto)

Stočení tachometrů zvedne cenu prodávaného vozidla až o 20 procent. | Foto: Fotobanka stock.xchng

„Záleží především na stáří, značce, modelu a počtu stočených kilometrů. Například pětileté auto ze segmentu malých vozů stočené o 100 000 kilometrů může být dražší až o 30 procent. Nového majitele ale čekají i vyšší náklady spojené s údržbou a opravami opotřebeného vozu v budoucnu,“ uvedl ředitel Cebie Martin Pajer.

V Česku se loni prodalo nejméně nových aut za čtyři roky. Hybridům a SUV se ale rekordně dařilo

Číst článek

Více než 99 procent všech prodávaných aut prodejci nebo majitelé deklarují jako nehavarovaná. Ve skutečnosti má přitom za sebou nějaké poškození v průměru čtvrtina pět let starých aut. Může se jednat třeba jen o výměnu prasklého nárazníku, ale také o velkou havárii. V případě deset let starých aut byly někdy poškozeny v průměru skoro dvě třetiny z nich.

V loňském roce podle údajů Cebie změnilo majitele v Česku, nebo bylo dovezeno do Česka 760 000 ojetých aut. Měla průměrný udávaný nájezd 157 000 kilometrů a byla v průměru 9,5 roku stará. Průměrná cena prodaných ojetých vozidel klesla o jedno procento na 223 900 korun.

ČTK Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme