Pneumatiky jsou čím dál odolnější. S nejnovějšími zvládnete po defektu klidně až 80 kilometrů

Asi každý řidič už někdy řešil u svého auta píchlou pneumatiku. Měnit kolo ale někde na dálnici nebo třeba v noci není nic příjemného. Navíc je to i nebezpečné. Někteří výrobci pneumatik tvrdí, že během čtyř let má zkušenosti s defektem víc než polovina motoristů. Existuje ale guma, kterou když prorazíte, tak s ní můžete ujet dalších 80 kilometrů.

Tento článek je více než rok starý.

Most Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Pneumatiky (ilustrační foto)

Pneumatiky (ilustrační foto) | Foto: Fotobanka stock.xchng

Pokud píchnete při jízdě některou z pneumatik, může to být velmi nepříjemné. „Pokud je ztráta tlaku rychlá, což se mi jednou stalo po proražení pneumatiky, auto skutečně změní jízdní vlastnosti, člověk cítí, že auto táhne na tu stranu, kde je pneumatika proražená. Člověka to nutí zastavit co nejrychleji," řekl Radiožurnálu Radek Pecák ze serveru Autorevue.cz.

Redaktor Radiožurnálu ale s autem zastavit nemusel, a to přesto, že do gumy zatloukl hřebík. Z pneumatiky po proražení totiž neodejde díky speciálním vložkám veškerý tlak. Řidič pak může jet v klidu dál.

„Pneumatika má v sobě speciální výztužnou vložku, která dovolí jet osmdesát kilometrů, osmdesátikilometrovou rychlostí. To znamená, pneumatika je stejně komfortní jako klasická pneumatika," vysvětluje odborník David Kalaš.

Jízdu s píchlou pneumatikou si v Mostě vyzkoušel také asi dvacetiletý Kuba. „Až na nepříjemný zvuk a zvýšenou tuhost volantu a možná lehký sklon k nedotáčivosti na tu stranu, kde je defekt, tak v podstatě není poznat, že by s autem něco bylo," tvrdí Kuba.

Jenže podobné gumy nejsou na trhu žádnou novinkou. Na podobném principu fungují také velmi drahé runflaty. „Hlavní rozdíl je v tom, že runflat pneumatiky jsou pouze pro specifická vozidla, která musí být uzpůsobeny pro použití runflat. Kdežto pneumatiky rideguard jsou pro jakékoliv vozidlo s kontrolou tlaku v pneumatikách," vysvětluje rozdíl David Kalaš odborník na pneumatiky.

Výhodou této pneumatiky je, že není potřeba mít v autě rezervu ani lepící sadu, a ocení ji také v hůře vybaveném pneuservisu. Montují se totiž jednodušeji než zmiňovaný runflat.

Luděk Hubáček Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme